خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

تامین اجتماعی به تعهدات خود عمل نمی‌کند/ خروج از بحران نیازمند اهتمام دولت است

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۰۶۶

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در مجموع رو به بهبودی است اما این سازمان همچنان به تعهدات خود در قبال بیمه شوندگان عمل نمی کند.

«علی خدایی»، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفتگو با ایلنا با تاکید بر بهبود نسبی عملکرد تامین اجتماعی در دولت فعلی گفت: متاسفانه  مدیران سازمان، مدافع منافع کارگران نبوده و نیستند و مدام از سوی آنان گفته می شود که منابع سازمان کمتر از هزینه های آن است و به این بهانه از مزایای سازمان برای کارگران کاسته می شود.

وی افزود: در این زمینه می‌توان به تلاش برای اصلاح مشاغل سخت و زیان و آور و حذف برخی مشاغل از این حوزه اشاره کرد.

خدایی تصریح کرد: بر اساس ماده 36 قانون تأمین اجتماعی، بدهی کارفرمایان به تأمین اجتماعی نباید مانع ارائه خدمات به کارگران شود اما به محض عدم پرداخت حق بیمه کارفرمایان به سازمان، حق درمانی کارگران حذف می شود و این مسئله خلاف قوانین تأمین اجتماعی است.

خدایی بدهی بالای دولت به سازمان تامین اجتماعی را یکی از بزرگترین مشکلات این سازمان دانست و گفت: متاسفانه از سوی دولت هیچ اقدام مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است و اگر قرار باشد برای مشکلات سازمان تامین اجتماعی چاره‌اندیشی شود، بایستی یک اهتمام جدی از جانب دولت برای جبران کمبود منابع و پرداخت بدهی‌ها صورت بگیرد.

وی در پایان در  ارتباط با طرح‌هایی که کارفرمایان در ارتباط با لزوم خصوصی نمودن سازمان تامین اجتماعی مطرح می کنند،  با اشاره به  دو تجربه ناکارآمد صندوق فولاد و صندوق آتیه ساز گفت وقتی بزرگ ترین سازمان بیمه گر کشور که روی کاغذ فرض شده طبق قوانین سه جانبه گرایی عمل کند، سطح بالایی از تخلف را دارد چگونه می‌توان انتظار داشت در صورت خصوصی شدن عملکرد بهتری را نشان دهد.

وی تاکید کرد: این در حالیست که ما تجربه های خودمانی سازی به جای خصوصی سازی را تحت لوای اصل 44 قانون اساسی در دو دهه گذشته به کرات آزموده‌ایم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز