خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بین الملل سازمان تأمین اجتماعی:

ایران، عضو اصلی اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۰۱۵

مدیرکل امور بین الملل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضاء اصلی اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: نمایندگان سازمان تامین اجتماعی برای نخستین بار در سال ١٣٩٤ به عضویت کمیسیون های فنی «سرمایه گذاری ذخایر تامین اجتماعی» و «مطالعات امور مالی، اکچوئری و آمار» انتخاب شده اند.

به گزارش ایلنا، رضا کاشف اظهار داشت: در سی و یکمین مجمع عمومی و سومین نشست جهانی این اتحادیه که در آبان ماه سال ١٣٩٢ در قطر برگزار شد، سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای سومین بار متوالی با اکثریت آراء به عضویت مجدد هیات رئیسه در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای مدت ٣ سال پذیرفته شد و مطابق اساسنامه این اتحادیه، دارای حق رأی برای انتخاب ریاست، خزانه دار اتحادیه و اعضاء کمیسیونهای فنی و کمیسیونهای کنترل و نظارت است.

وی افزود: در کمیسیون فنی مطالعات امور مالی، اکچوئری و آمار و همچنین کمیسیون فنی سرمایه گذاری ذخایر تامین اجتماعی، نماینده سازمان تامین اجتماعی ایران به عنوان نایب رییس انتخاب شده است.

کاشف با بیان اینکه اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی در ٤ اکتبر سال ١٩٢٧ تحت نظارت سازمان بین المللی کار (ILO) و بنا به درخواست تعدادی از کشور های اروپائی برای به اشتراک گذاشتن تجارب، اطلاعات و هماهنگی های ملی در حوزه طرح های بیمه های اجتماعی بنا نهاده شد، اظهار داشت: امروزه، پس از سپری شدن ٨٥ سال از تاسیس ایسا، ٣٢٧سازمان تامین اجتماعی از ١٥٧ کشور جهان در اروپا، آفریقا، آمریکا، آسیا و اقیانوس آرام عضو آن هستند و ایسا به یک سازمان بین المللی نهادهای تامین اجتماعی تبدیل شده و محلی برای مباحث حرفه ای تامین اجتماعی تبدیل شده است.

گفتنی است، سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا) در سطح ملی و بین المللی به میزبانی سازمان تامین اجتماعی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ٩ و ١٠ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز