خبرگزاری کار ایران

تولید در «ایران چوکا» از سر گرفته شد/انتظار کارگران برای بازگشت همکاران اخراجی

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۸۴۷

به گفته کارگران کارخانه ایران چوکا، فعالیت این واحد تولیدی پس از یک وقفه یک ساله از ابتدای ماه جاری از سرگرفته شده است.

تعدادی از کارگران کارخانه ایران چوکا با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: امروز ششمین روزی است که پس از یک سال توقف فعالیت‌های خط تولید، مشغول کارند.

این کارگران یادآور شدند: فعالیت تولیدی کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران «چوکا» که از یکسال قبل به بهانه انجام نوسازی متوقف شده بود و در تمام این مدت نزدیک به هزار کارگری که تا پیش از این به صورت‌های مختلف در این کارخانه مشغول کار بودند، برای تامین معاش خود سرگردان بودند.

پیش از این کارگران مورد نظر در ادامه سرگردانی و بلاتکلیفی خود به مدت 10 روز در مقابل این واحد تولیدی تجمع کرده‌بودند که در نهایت در شامگاه واپسین روز (چهارشنبه 27 مرداد ماه) کارفرمای آنها توانست با دادن وعده بازگشایی کارخانه به اجتماعات برپا شده خاتمه دهد.

در عین حال این کارگران از زمان تعطیلی کارخانه بابت سه ماه مزد معوقه طلبکار بوده‌اند که ظاهرا تا این لحظه کارفرما هیچ وعده مشخصی در خصوص زمان پرداخت این طلب نداده است.

به گفته این کارگران از زمان خاتمه اعتراض ده روزه‌ آنها تا ابتدای ماه جاری عملیات بازسازی و انجام تعمیرات برای آماده سازی خطوط تولید اجرا شده است و در نهایت از روز دوشنبه (اول شهریور ماه) همه آنها به کار سابق خود بازگشته‌اند.

آنها می‌گویند: کارفرما تا این لحظه با بخشی از خواسته‌هایشان از جمله اشتغال همه هزار کارگر در چهار شیفت کاری موافقت کرده است و در همین رابطه از ابتدای ماه جاری  واحد های  سود سازی ، بخار ،خمیرگیری راه‌اندازی شده است.

این کارگران که عقیده دارند با ادامه و استمرار این روند فعالیت کارخانه در زمینه ساخت کاغذ به زودی راه اندازی خواهد شد، ادامه دادند:  از هم اکنون بخشی از خواسته‌های آنها در خصوص راه اندازی سرویس های ایاب وذهاب کارگران ، سالن غذا خوری وبیمه مدنی  کارگران  محقق شده است.

بنا بر اظهرات این کارگر ایران چوکا خواستار بازگشت بکار آن تعداد از همکاران اخراجی خود هستند که در طول اعتراضات صنفییکسال گذشته توسط کارفرما اخراج شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز