خبرگزاری کار ایران

باوعده مسئولان انجام شد؛

تجمع ده روزه کارگران ایران چوکا موقتا خاتمه یافت

منابع خبری ایلنا در کارخانه صنایع چوب وکاغذ «ایران چوکا» از پایان اعتراض ده روزه حدود هزار کارگر این واحد تولیدی خبر می‌دهند.

منابع خبری ایلنا در این واحد صنعتی گزارش کردند؛‌ سرانجام پایان روز گذشته (27 مرداد ماه) کارگران  ایران چوکا در دهمین روز از اجتماع صنفی خود با اعتماد به وعده‌های داده شده از سوی مسئولان شهرستان رضوان شهر موقتا به اعتراض صنفی خود خاتمه داده و محل کمپ خود را ترک کردند.

این کارگران که شمار آن‌ها حدود هزارنفر برآورد می‌شود؛ به ایلنا گفتند: بر همین اساس امروز پنجشنبه (28 مرداد) همه کارگران ایران چوکا در محل کار خود حاضر شده‌اند و برای از سرگیری فعالیت کارخانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته آنان، بازگشت به کار کارگران و شروع فعالیت ایران چوکا در حالی امروز پنجشنبه انجام شده که پیش‌تر کارفرمای این واحد صنعتی نامه آغاز به کار کارخانه را از 28 مرداد ماه سالجاری به مسئولان داخلی کارخانه صادر کرده بود.

کارگران اظهار می‌کنند: خواسته صنفی ما در ده روز تجمع بازگشایی کارخانه، پرداخت مطالبات معوقه مزدی و امکان اشتغال دوباره کارگران  بود که کارفرما تا امروز به این موضوع بی‌اعتنا بود.

کارگران این واحد صنعتی در ادامه می‌گویند: همه کارگران کارخانه ایران چوکا با اعتماد به وعده‌های داده شده برخی مسئولان شهرستانی بویژه شخص فرماندار و نماینده منتخب مردم در مجلس، موقتا به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.

کارگران ایران چوکا با تاکید بر شفاهی بودن مذاکرات آنان با مسئولان شهرستانی، در ادامه  تاکید کردند: تداوم فعالیت کارخانه به تامین مواد اولیه تولید، تمدید قرارداد کار و تامین امنیت شغلی کارگران  بستگی دارد. همچنین راه‌اندازی  مجدد سرویس ایاب و ذهاب و پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای آنان، نمونه دیگری از خواسته‌های به حق کارگران برای ادامه کار است.

این کارگران ادامه می‌دهند؛ با وجود همه مشکلاتی که در چند ماه گذشته با تعطیلی کارخانه متحمل شده‌ایم از مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم برای تداوم تولید و اشتغال کارگران ایران چوکا همه تلاش خود را به کار گیرند.

بنا بر اظهارات کارگران ایران چوکا، باتوجه به شرایط مالی کارگران ایران چوکا پس از دست‌کم سه ماه تعویق حقوق، آنان می‌خواهند تا با همکاری مسئولان هرچه سریع‌‌تر به همه مشکلات این واحد پایان دهند.

گفتنی است مشکلات کارگران ایران چوکا در مرداد ماه سال 94 از زمانی آغاز شد که کارفرما به بهانه‌های نوسازی و بازسازی این واحد صنعتی را تعطیل اعلام کرد.

18

17

کد خبر : ۴۰۱۹۱۰