خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران ایران چوکا برای راه‌اندازی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۳۹۹

کارگران کارخانه صنایع چوب وکاغذ ایران چوکا می گویند با گذشت سه روز از اعلام آمادگی آنان(27 مرداد ماه) برای از سر گیری فعالیت کارخانه ، هنوز کارفرما هیچ اقدامی برای شروع بکار انجام نداده است.

منابع خبری ایلنا، در این واحد تولیدی در استان  گیلان گفتند: شامگاه روز چهارشنبه که مصادف با  آخرین روز اجتماع ده روزه کارگران ایران چوکا بود، کارفرمای کارخانه خبر بازگشایی کارخانه بازگشت به کار دوباره کارگران را اعلام کرد.

برپایه این اظهارات از آنزمان تاکنون همه افرادی که تا پیش از تعطیلی کارخانه ایران چوکا در این واحد تولیدی مشغول کار بودند، منتظر اقدامات جدی کارفرما برای از سر گیری فعالیت کارخانه هستند.

به گفته منابع ایلنا به نظر می رسد که کارخانه ایران چوکا که حدود یکسال فعالیت تولیدی نداشته است برای از سرگیری فعالیت خود نیاز  به  تعمیرات برخی ماشین آلات خود دارد.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که در حال حاضر آنها  هر روز در محل کار حاضر شده و منتظر امکانات اولیه  برای آماده کردن دستگاهای تولیدی کارخانه هستند.

طبق اظهارات کارگران حاضر در کارخانه، حدود یکسال پیش به صورت ناگهانی فعالیت تولیدی کارخانه متوقف شد، مقدار زیادی خمیرکاغذ در میان  دستگاه های تولیدی جا مانده  که در طول این مدت به شدت خشک شده اند و خارج کردن آنها از دستگاه‌ها چندین روز زمان بر است.

کارگران ایران چوکا همچنین می گویند در حال حاضر مسئولان کارخانه در حال رایزنی با کارفرما هستند تا با تامین  مواد مورد نیاز ، تولید را از سر بگیرند .

به گفته منابع کارگری همچنین  کارگران این واحد جدا از تامین شدن  مواد اولیه تولید برای  تداوم   تولید نیاز  به گرفتن انگیزه کار بدارند که این مورد با تمدید قرارداد کار و تامین امنیت شغلی آنان فراهم می شود. همچنین راه‌اندازی مجدد سرویس ایاب و ذهاب و پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای آنان، نمونه دیگری از خواسته‌های به حق کارگران برای ادامه فعالیت است.

آن‌ها  در بخش پایانی سخنان خود می‌گویند: آنچه برای کارگران این کارخانه حائز اهمیت است بازگشایی کارخانه و حفظ اشتغالشان است چراکه در منطقه محل کارشان فرصت شغلی دیگری وجود ندارد.

به گفته منابع خبری ایلنا در کارخانه ایران چوکا با وجود آنکه کارگران این کارخانه معوقات مزدی عقب افتاده ای از سال جدید طلبکارند اما امیدوارند طی روز های آینده با همکاری مدیریت کارخانه بخش زیادی از مشکلات کارخانه وکارگران مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز