خبرگزاری کار ایران

رییس کانون سراسری انجمنهای صنفی رانندگان مسافربری کشور:

بازنشستگان باید از نهاد صنفی کارگران شاغل خارج شوند

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۳۹۶

رییس کانون سراسری انجمنهای صنفی رانندگان مسافربری کشور می‌گوید با وجود اینکه قانون به صراحت تکلیف فعالان کارگری را پس از بازنشستگی مشخص کرده، اما برخی بازنشستگان حاضر به رها کردن کرسی‌ نهاد صنفی کارگران شاغل نیستند.

«غلامرضا خادمی زاده» با اعلام این مطلب به ایلنا، گفت: با وجود اینکه قانون به صراحت تکلیف فعالان کارگری را پس از بازنشستگی مشخص کرده است، اما برخی کارگران بازنشسته حاضر به رها کردن  هیئت مدیره انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوط به کارگران شاغل نیستند.

وی افزود:‌ در آیین نامه مربوط به شوراهای اسلامی و مجمع نمایندگان کارگری به صراحت حضور بازنشستگان  در این دو تشکل صنفی ممنوع شده است که این به کانون انجمن‌های صنفی کارگران به عنوان یک تشکل رسمی کارگری قابل تعمیم است.

خادمی زاده در ادامه با اشاره سکوت آیین نامه انجمن‌های صنفی در این خصوص تصریح کرد:  سکوت در آیین نامه‌ انجمن‌های صنفی کارگری و کانون های مربوطه به منزله بلامانع بودن حضور بازنشستگان در انجمن های صنفی کارگری و کانون های مربوطه نیست. چرا که قانون  در قوانین مدنی و جاری کشور حضور بازنشستگان در عرصه سایر (NGO) ها از جمله فدراسیون های ورزشی و هییت های ورزشی ممنوع نموده است

وی با تاکید بر اینکه  برخی بازنشستگان با استفاده از «ترفندهای مختلف» حاضر به رها کردن هیئت مدیره انجمن‌های صنفی کارگری و کانون‌های مربوطه نیستند، اظهار داشت: وزارت کار ملزم است  به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تفسیر به رای برخی از کارشناسان حوزه معاونت روابط کار از سکوت در آیین نامه انجمن های صنفی در این خصوص و جلوگیری از حضور بازنشستگان در انجمن های صنفی کارگری و کانون‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام و موضوع رابا اهتمام جدی پیگیری نماید.

خادمی زاده در پایان افزود: در همین رابطه نامه‌ای به وزیر کار و معاونت روابط کار وزارت کار فرستاده ایم تا دستور لازم در این خصوص را صادر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز