خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد:

در سال‌های گذشته به سوگ 35 آتش‌نشان نشسته‌ایم/ سختی کار در هاله‌ای از ابهام

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: طی سال‌های اخیر سازمان‌های آتش‌نشانی کشور به سوگ 35 انسان وارسته و شجاع نشسته است و همچنان آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور اجرایی نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد شمار جانباختگان آتش‌نشانی در سال‌های اخیر را 35 نفر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که به اعتقاد وی بسیاری از آتش‌نشانان به دلیل وجود استرس و دیگر فاکتورهای پرمخاطره‌ی این حرفه پس از عملیات و خارج از سازمان دچار حمله و ایست قلبی شده‌اند یا در خارج از وظایف سازمانی به کمک حادثه دیده‌ای شتافتند و جان باختند که این افراد در آمار یاد شده گنجانده نشده‌اند.

به گزارش پیگاه اطلاع رسانی آتش نشانی مشهد، آتشپاد دوم جعفری در ادامه سخنانش خاطرنشان ساخت: اگرچه سختی‌کار آتش‌نشانان در قالب استخدامی کارگری تصویب شده است اما این مصوبه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به گفته وی آتش‌نشانانی هستند که بعد از گذشت سالها کار به دلیل مشکلاتی که در حریق و حادثه‌ها برایشان بوجود آمده با بیماریهایی سختی مواجه شده‌اند و این درحالیست که نه هیچگونه مزایایی دارند که بتوانند از آنها استفاده کنند و نه جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شوند. توجه به این امر می‌تواند برای تمامی آتش‌نشانان کشور مثمرثمر باشد.

این اظهارات درحالی عنوان می‌شود که در همین ماه گذشته دو آتش‌نشان جان خود را حین انجام کار از دست دادند. یکی " علی قانع" در محدوده جنت آباد تهران و دیگری "احمد فیروزیان" در مهرشهر کرج. این آتش‌نشانان قربانی سخت و خطرناک بودن شغل خود و اهمال در رعایت اصول ایمنی شدند و متاسفانه علیرغم وعده‌های متعدد مسئولان همچنان اجرای آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور برای آتش‌نشانان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کد خبر : ۴۰۰۵۴۳