خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس ایمنی مطرح کرد؛

اهمال در رعایت اصول ایمنی علت مرگ آتش‌نشان کرجی

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۱۶۹

یک کارشناس ایمنی می‌گوید: در سازمان آتش‌نشانی که خود متولی ایمنی مردم است، نبایستی یک آتش‌نشان بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست بدهد.

«غلامرضا غفوری»، مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی وزارت کار در گفتگو با ایلنا در رابطه با مرگ آتش‌نشان کرجی براثر برق گرفتگی گفت: سازمان آتش نشانی متولی ایمنی و مسئول حفاظت جان مردم است، لذا نباید جان کارگران آتش نشانی در ایستگاههای مختلف این سازمان در معرض خطر باشد.

وی ادامه داد: حادثه مرگ آتش‌نشان کرجی بر اثر برق گرفتگی نشان می‌دهد که کمترین اصول ایمنی برق در ایستگاهها رعایت نمی شود.

غفوری تصریح کرد: اگر اصول اولیه ایمنی رعایت می‌شد، یک آتش‌نشان 24 ساله بر اثر تماس با کولر و برق گرفتگی جان خود را از دست نمی‌داد.

وی در تشریح دلایل بروز این حادثه گفت: سیستم اتصال به زمین و کلید نشتی جریان، جزء الزامات ساختمان‌های جدید است و این الزامات از بروز برق گرفتگی غیرمستقیم جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در ساختمان‌های کهنه این الزامات نصب نشده‌اند و همین مساله باعث بروز حوادث اینچنینی می‌شود.

این کارشناسی ایمنی افزود: از طرف دیگر تجهیز و تعمیرات وسایل برقی از جمله کولر بایستی توسط اشخاص ذیصلاح انجام شود و مبادرت به تعمیر کولر توسط کارگران واحدها، حادثه آفرین است.

مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی وزارت کار در پایان تاکید کرد: سازمان آتش نشانی باید هرچه سریعتر نسبت به تجهیز ایمنی ایستگاههای خود اقدام کند تا در آینده شاهد چنین حوادث دردناکی نباشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز