خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران خبر داد:

کنار گذاشته‌شدن نهادصنفی‌کارگران ساختمانی توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۹۱۶

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی شهرستان شهریارمی‌گوید سازمان فنی حرفه ای در مورد ثبت نام وتمدید کارت های هوشمند و بررسی صحت هویت صنفی اشخاص متقاضی استفاده از سهمیه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با نهادهای صنفی کارگران ساختمانی همکاری نمی‌کند.

«محمد نیک سیرت»نایب رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آرماتور بند شهرستان شهریار از عدم همکاری و تعامل سازمان فنی حرفه ای باتشکل های صنفی کارگری ساختمانی خبر داد و به ایلنا گفت: مدتها است که انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از روند ثبت نام و تمدید کارتهای هوشمند وهمچنین احراز هویت صنفی افراد متقاضی استفاده از بیمه اجباری کارگران ساختمانی کنار گذاشته شده‌اند.

وی با انتقاد به اینکه اخیرا سازمان فنی حرفه ای کشور با صدور دستورالعملی  مراحل ثبت نام و تمدید کارت‌های هوشمند مهارت فنی کارگران ساختمانی رابه دفاتر پیشخوان‌ دولت واگذار کرده است در ادامه اظهار داشت: این دستور العمل که مخالفت کارگران ساختمانی را در پی داشته است بر خلاف ماده 18 قانون بهبود مستمر کسب و کار است و منجر به تضعیف جایگاه انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می شود.

او با تاکید بر غیرقانونی بودن واگذاری خدمات مرتبط با کارگران ساختمانی بویژه صدور کارت مهارت هوشمند به دفاتر پیشخوان دولت اظهار داشت: این درحالیست که پیش از این  بر اساس ماده 131 قانون کار و  ماده 18 قانون بهبود مستمر محیط کسب کار مسئولیت نظارت برصدور و تعویض کارت مهارت برعهده تشکلات صنفی کارگری در بخش ساختمان بوده است.

این فعال صنفی کارگران  با درخواست ازوزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی برای رسیدگی به این موضوع مهم افزود: در مورد این مشکل انجمن های  صنفی کارگری در بخش ساختمان با چند نهاد مختلف دولتی همانند وزارت کار وسازمان زیر مجموعه این وزارت خانه مکاتباتی را انجام داده اند که متاسفانه تا به امروز نه تنها پاسخ قابل قبولی  از سوی این ارگانها دریافت نکرده ایم بلکه به نحوی با صدور بخشنامه هایی  موانعی بزرگتر بر سر راه انجمنها و کارگران می گذارند.

نیک سیرت در خاتمه سخنان خود گفت: دستورالعمل‌های سازمان فنی حرفه ای و همکاری آنها با دفتر پیشخوان دولت وهمینطور احراز اشتغال کارگران ساختمانی برای بیمه و ادامه برقراری بیمه به کارگزاری های تامین اجتماعی برای کنار گذاشتن انجمن های صنفی کارگری ساختمانی  برخلاف ضوابط ومقررات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز