خبرگزاری کار ایران

توضیح کارفرمای شرکت چوب شمال در مورد یک خبر

کد خبر : ۳۹۳۲۶۵

به دنبال انتشار دو خبر مربوط به مشکلات صنفی کارگران شرکت چوب شمال در استان گلستان، مدیریت این شرکت در مقام کارفرما توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا ، پیرو انتشار اخباری با عناوین « شرایط تولید؛ کارگران چوب شمال را نگران امنیت شغلی‌شان کرده است» در تاریخ 27 خرداد ماه  و«تجمع کارگران بازنشسته نئوپان گنبد مقابل درب کارخانه »  در تاریخ 30 خرداد ماه،مدیریت این واحد تولیدی با ارسال جوابیه‌ای به ایلنا مدعی شده است که اگر چه  خبر اول اتهامات بی اساس وبدون منبع معتبر به این شرکت وارد شده است ودر خبر دوم که تجمع چهار نفر بازنشسته جلوی درب شرکت به تصویر کشیده شده است  این شرکت برای روشن شدن افکار عمومی  توضیحاتی را به شرح ذیل اعلام می کند.

متن کامل این جوابیه مطابق قانون مطبوعات در ادامه می‌آید:

1- در خبر 27 خردادماه 1395 پس از صحبت با نویسنده خبر متوجه شدیم تمامی اخبار از منبع غیرموثق به ایشان داده شده است و بسیاری از این اخبار کذب بوده و بعضی دیگر درست بازگو نشده است. به عنوان نمونه در خبر مذبور ذکر شده است که تعداد 70 نفر از کارکنان شرکت اخراج شده‌اند در صورتی که حتی یک نفر از پرسنل شرکت اخراج نشده‌اند.

2- در خصوص اخراج 4 نفر به استحضار می‌رساند که اولا این افراد از نیروهای قراردادی پیمانکار می‌باشند و ثانیا بنا به اطلاع واصله از شرکت پیمانکار (که یک شرکت مجزا بوده و دارای شخصیت حقوقی مستقل می‌باشد)، از کار اخراج نشده‌اند و خبر اخراج ایشان کاملا کذب و بی‌اساس بوده و مشغول به کار می‌باشند.

3- در خصوص تاخیر و یا کم شدن حقوق و مزایا باید گفت تاکنون هیچ گونه کاهشی در سطح حقوق و مزایا داده نشده است بلکه افزایش نیز داشته است. در خصوص ادعای مربوط به تاخیر در پرداخت‌ها هم لازم به ذکر است که کلیه پرداخت‌ها (اعم از حقوق و مزایای پرسنل، بیمه مالیات، سود سهامداران، بهای مواد اولیه و قطعات یدکی و امثالهم) با توجه به وضع نقدینگی شرکت و اولویت‌های پرداخت اقدام می‌گردد.

4- اگر بخواهیم در خصوص تمامی شائبه‌های وارد شده سخن بگوییم مجال اجازه نخواهد داد ولی انتظار می‌رود که در این شرایط که صنعت با سختی‌های بسیار دست و پنجه نرم می‌کند اصحاب رسانه توجه داشته باشند که در حالیکه هیچ موفقیتی از این شرکت چه در خصصو بحث صادرات و گذر با صلابت از بحران رکود اقتصادی نشان نداده‌اند حداقل با انتشار این اخبار بی‌پایه و اساس موجب تشویش اذهان نگردند.

5- در خصوص تیتر دوم در مورخه 30/3/95 نیز لازم به ذکر است که آیا تجمع و مزاحمت تنها چهار نفر بازنشسته در جلوی درب شرکت اینقدر مهم بوده که خبرگزاری معتبر ایلنا یک عنوان خبر را با آن اختصاص داده و یا با عنایت به تیتر 3 روز قبل آن خبرگزاری بر علیه شرکت، این خبر نیز به منظور تخریب این شرکت بوده است؟!

در هره حال با اینکه این افراد بازنشسته چندین بار اقرار به دریافت کلیه حقوق و مزایا و پاداش های خود، به صورت عادی و رسمی در دفترخانه نموده و در ادامه هم جلو درب شرکت مزاحمت چند ساعته برای شرکت ایجاد نموده‌اند. این موضوع از سوی شرکت امری غیر حرفه‌ای تلقی شده، چرا که جایگاه رسیدگی به این موارد در مراجع حل اختلاف، اداره کار یا دادگستری می‌باشد نه گرفتن بنر و پخش کردن مطالب در فضای مجازی و مسائلی از این دست. شرکت صنعت چوب شمال این حق را برا خود قائل است تا در صورت انتشار هرگونه مطالب دیگر جواب مستند خود را ارائه داده و جلوی تشویش اذهان عمومی را بگیرد و عنداللزوم برای احقاق خود از مراجع ذیربط اقدام نمائید.

6- در انتها باید گفت که باعث تاسف است که وقتی یک یا دو نفر بعنوان منبع اخباری را هرچند به نادرست به نویسنده خبرگزاری می‌دهند و دو تیتر خبری راجع به آن منتشر می‌شود ولی مخالفت بیش از 50 کارگر مسئول و زحمتکش و همیشه در صحنه شرکت صنعت چوب شمال که به صورت طومار با اسم و امضاء کارگران تهیه شده و به آن نشریه ارسال شده در خصوص اخبار منتشر شده را در سایت خود به چاپ نمی‌رسانید.

ضمناً شرکت قصدی برای جواب دادن به این دو تیتر با عنایت به حسن سابقه کاری در بین مردم وسایر شرکت ها نداشت ولی با توجه به عدم چاپ طومار امضاء شده کارگران توسط خبرگزاری ایلنا اقدام به تهیه این تکذیبیه نموده و تاخیر به وجود آمده به دلیل همین موضوع می‌باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز