خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه نخست سال جاری رخ داد؛

افزایش آمار مصدومین حوادث کار در استان خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۷۰۷

تا پایان خرداد ماه امسال ۶۰ نفر به دلیل مصدوم شدن حین کار به مراکز پزشکی قانونی استان خراسان شمالی مراجعه کرده‌اند. این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۴۶ نفر بوده است.

به گزارش ایلنا، تا پایان خرداد ماه امسال ۶۰ نفر به دلیل مصدوم شدن حین کار به مراکز پزشکی قانونی استان خراسان شمالی مراجعه کرده و معاینه شدند.

بر اساس اعلام پزشکی قانونی خراسان شمالی، از تعداد ۶۰ نفر مصدوم ناشی از حادثه حین کار، ۵۸ نفر مرد و ۲ نفر زن بوده‌اند. این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۴۶ نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، بجنورد با تعداد ۲۵ نفر بیشترین و فاروج با تعداد یک نفر کمترین مصدوم معاینه شده حادثه کار را داشتند و بعد از بجنورد به ترتیب، شهرهای شیروان با ۱۳ نفر، جاجرم هشت نفر، اسفراین شش نفر، آشخانه پنج نفر و راز با تعداد دو نفر مصدوم در رتبه‌های بعد قرار داشته‌اند.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به «آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار» گفته می‌شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

طی سال ۱۳۹۴، تعداد۲۵۱ نفر مصدوم حوادث‌کار (۱۱ زن و۲۴۰ مرد) در مراکز پزشکی قانونی استان خراسان شمالی معاینه شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز