خبرگزاری کار ایران

پنجمین همایش مهارت آموزی مرداد ماه برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۷۷۸

پنجمین همایش ملی و بین المللی اشتغال و مهارت آموزی ششم مرداد سال جاری با حضور کار‌شناسان و پژوهشگران خارجی و داخلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا،  حسن عزیزی - سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی حرفه‌ای کشور - در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در راستای نام گذاری ششم مرداد به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و مهم‌ترین محور‌های آن تضمین کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گسترش فرهنگ کار و مهارت آموزی، ‌اقتصاد مقاومتی و امنیت اجتماعی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عصر IT و ICT و اهمیت مشاوره و هدایت آموزشی در ایجاد فرصت‌های شغلی است.

وی در ادامه به آمار مراکز فنی و حرفه‌ای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۶۹۸ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور فعال بوده و تعداد ۵۹۶۱ کارگاه مشغول به فعالیت بوده‌اند؛ همچنین ۱۰۸۹ مرکز آموزشی در زندان‌ها و ۱۰۶۴ مرکز آموزشی در پادگان‌ها مستقر بوده و ۷۹۱۶ نفر مربی رسمی و پیمانی فنی و حرفه‌ای داریم.

عزیزی افزود: سالانه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی ما آموزش دیده‌اند و در بخش آموزشگاه‌های آزاد نیز ۹۸۹۵ آموزشگاه نیز مربوط به بانوان و ۱۳۹۶ مربوط به آقایان به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند.

وی تعداد حرفه‌های آموزشی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را ۱۱۱۰ حرفه ذکر کرد و گفت: عمده رشته‌های آموزشگاه‌های آزاد، خدماتی است و این رشته‌ها نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارند در حالی که رشته‌های آموزشگاه‌های دولتی فنی و مهارتی، سنگین است.

به گفته سرپرست راهبردی معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تمام فعالیتهای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربوط به اشتغال و بهره وری نیرو کار است و نگاهی که دولت تدبیر امید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد نگاهی توسعه‌ای مبتنی بر تدوین استاندارد‌های نوین و تعاملات بین المللی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز