خبرگزاری کار ایران

خطر اصلی در پتروشیمی بوعلی مهار شد/ ادامه عملیات برای خاموشی کامل شعله های آتش

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۹۶۵

با وجود برطرف شدن خطر اصلی در حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، هنوز عملیات واحدهای آتش نشانی برای مهار کامل شعله های آتش ادامه دارد.

به گزارش منابع کارگری ایلنا از ماهشهر، با وجود آنکه خطر اصلی ناشی از نشتی یکی از ولوهای (شیرهای) واحد پارازایلین بوعلی سینا «آروماتیک سوم» برطرف شده است اما هنوز نگرانی ها از بابت احتمال سقوط برج 121 متری 8001 واحد پارازیلین بر روی تاسیسات واحدهای مجاوز محل آتش سوزی وجود دارد.

از قرار معلوم مخازن مجتمع پتروشیمی تندگویان که در مجاورت پتروشیمی بوعلی سینا قرار دارد نزدیک ترین تاسیسات حائز اهمیتی است ک در محدوده وقوع این حادثه واقع شده است و به همین دلیل تلاش واحدهای آتش نشانی مستقر در منطقه برای مهار کامل آتش همچنان ادامه دارد.

در این رابطه به نقل از منابع ایلنا اطلاعات متناقضی ارائه می شود؛ از یک سو به نقل از ستاد بحران اعلام می شود که دو فروند بالگرد از فرودگاه ماهشهر برای بررسی و مهار شعله های آتش بلند شده اند و از سوی دیگر منابع غیر رسمی از وجود مشکل افت فشار آب و ناکافی بودن بالگردهای اعزامی  به دلایلی که باعث طولانی شدن زمان عملیات خاموشی آتش شده است خبر می دهند.

با این حال گفته می شود که اعضای تیم مهار آتش زیر نظر ستاد بحران با تمامی امکانات موجود مشغول انجام وظیفه بوده و در حل حاضر سرگرم خنک سازی مخازن نفتا هستند و در عین حال بسیج نیروهای امدادی از مناطق همجوار ماهشهر همچون شادگان برای کمک به آنها اعزام شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز