خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

تامین‌اجتماعی به ریل سالمی برگشته است

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۰۴۹

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه عنوان نشست تقدیر از کارفرمایان بر‌تر، مترادف با کارآفرینی و اشتغال و رونق و توسعه اقتصادی کشور است، گفت: تقارن آن با ایام ماه مبارک رمضان درواقع تقارن معنویت با تلاش و اقتصاد و زندگی است.

به گزارش ایلنا حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اعلام این مطلب در پنجمین همایش ملی تکریم کارفرمایان نمونه گفت: اگر بخواهم کمی به حاشیه‌ها بپردازم باید از قراردادهای جعلی و صوری چند هزار میلیارد تومانی بگویم، ولی امروز می‌بینم که کارآفرینان و کارفرما‌ها در مراسم ساده افطاری دورهم جمع شده‌اند؛ یعنی افراد حقیقی و تاثیرگذار این میدان دوباره دور هم جمع شده‌اند.

وی اظهار داشت: این اتفاق مبارکی است و باید قدر آن را دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه روحیه ایثارگری و مقاومت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انتصاب‌هایی که صورت‌گرفته مشهود است، تصریح کرد: این نوید را به کشور می‌دهد که در این زمانه پرتلاطم، کشور مسیری پرعزت را خواهد پیمود و ایرانیان عزیز با سربلندی، کشور را برای فرزندان آینده آن خواهند ساخت.

وی گفت: کشور در حال برداشتن گام‌های استواری است. به اذعان خود غربی‌ها سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران وضع شد، اما با اقتداری که نشان دادیم آن‌ها در مسئله برجام عقب‌نشینی کردند و خواسته‌های ما را پذیرفتند. اقتدار کشور بسته جامعی است که در جنبه‌های مختلفی از کشور متجلی است. ایران، سومین رشد علمی دنیا را دارد و این تنها بخشی از این اقتدار ملی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: درخصوص مشکلات، به‌ویژه در حوزه اقتصادی، باید صادقانه و برپایه آمار‌ها تحلیل و عمل کنیم. هم از درون باید خود را ارزیابی کنیم و هم از نگاه بیرونی و از نگاه بین‌المللی و موسسات بزرگ کارآمدی خود را محک بزنیم.

وی افزود: وقتی بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی دنیا آماده همکاری با ایران هستند، یعنی اقتصاد کشور را دارای ظرفیت می‌بینند. این بنگاه‌ها تعارف ندارند. اگر زمینه اقتصادی باظرفیتی در ایران و اقتصاد آن نبینند بیخود وقت خود را تلف نمی‌کنند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: باید فرا‌تر از بحث‌های جناحی و تنها با نگاه به منافع ملت و انقلاب اسلامی و شرف ملی برای پیشرفت اقتصاد کشور همدل شویم.

وی اظهار داشت: دولت با تعقیب جدی چهار اصل اقتصاد مقاومتی، حرکت اقتصادی خود را ریل‌گذاری کرده است که مهم‌ترین آن‌ها شفافیت است. ما در بسیاری از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد به دنبال شفاف‌سازی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: من مسئول کنوانسیون ضدفساد کشور هستم. هرجا شفافیت وجود نداشته باشد، فساد تولید می‌شود. کارهای زیادی هم انجام شده است. رقابتی‌سازی اقتصاد و جلوگیری از رانت‌ها در واگذاری‌ها یکی دیگر از برنامه‌های جدی دولت از ابتدای کار خود بوده است.

وزیر دادگستری گفت: در دو سه سال گذشته کمترین واگذاری‌ها را به شبه‌دولتی‌ها یا خصولتی‌ها داشته‌ایم. به بخش خصوصی هم که پا پیش گذاشته، تخفیف‌هایی داده‌ایم چراکه دولت اعتقاد دارد باید از این بخش حمایت کند.

وی با بیان اینکه بهبود محیط کسب‌وکار یکی دیگر از جدی‌ترین مباحث این دولت است که در این زمینه کارهایی جدی صورت گرفته اظهار داشت؛ مثل تسهیل امور گمرکی به‌عنوان یک شاخص، چه برای ترخیص چه برای صادرات، هم درآمد گمرکی کشور دو برابر رشد کرده و هم برای بازرگانان و کارآفرینان کار آسان‌تر شده است. بسیاری از مقررات و مجوزهای دست‌وپاگیر را نیز حذف کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: یکی از بحث‌هایی که بخش تولید و کارفرمایان را در این سال‌ها آزار داده، تبدیل شدن بانک‌ها و پول به بازیگر اصلی اقتصاد است.

وزیر دادگستری افزود: پول به‌عنوان پول و نه به‌عنوان موتور محرکه تولید و خدمات و اقتصاد، تبدیل به یک چالش برای کشور شده بود. اینکه در دوره‌ای سرطان‌وار بنگاه‌های مالی و بانکی و موسسات اعتباری رشد کردند، برای اقتصاد کشور اتفاق نامیمونی بود که اقتصاد را به وادی دیگری برد و آثار مخربی را بر جامعه گذاشت.

وی ادامه داد: از طرفی به دلیل مشکلات بانک‌ها در تامین تسهیلات، بخش تولید هم ناتوان بوده است. دولت با شناسایی این مشکل، درصدد برطرف کردن بدهی بانک‌ها برآمد اما متاسفانه در مجلس تصویب نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: دولت تلاش دارد در اصلاحیه قانون بودجه، که به‌زودی به مجلس تقدیم خواهد شد، باز این مسئله را مطرح کند تا بانک‌ها شرایط مناسب وام‌دهی و تامین تسهیلات بخش تولید را پیدا کنند. هدف نیز ساختن فضای بهتر و مساعد‌تر برای کارآفرینان و کارفرمایان کشور است.

وی در خصوص سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین‌اجتماعی، سازمانی با ۴٢ میلیون بیمه‌شده، خانواده‌ای بزرگ است که صیانت از آن وظیفه‌ای ملی است.

باید بپرسیم چطور درگذشته اجازه داده شده در این صندوق دست برده شود و به چشم یک قلک به آن نگاه شود؟ این دولت، از روز اول مبارزه جدی‌اش مبارزه با فساد بوده و هیچ حریم و حاشیه امنی برای هیچ‌کس قائل نشده است.

وزیر دادگستری افزود: این رویه در تامین‌اجتماعی خود را نشان داد و این سازمان به ریل سالمی برگشته است. واکنش دولت به ماجرای فیش‌های حقوقی و جابه‌جایی‌هایی که دولت بدون تعارف انجام داد در آینده سند افتخار این دولت خواهد شد. ما دست کسانی که این فیش‌ها را منتشر کردند می‌بوسیم. همان‌طور که رئیس‌جمهور تاکید کردند در عذرخواهی و جبران اشتباه لکنت نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز