خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

بازداشت 20 کارگر شهرداری اهواز غیرقانونی بود/ دست اندرکاران بازداشت از کارگران عذرخواهی کنند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۶۹۹

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهواز گفت: بازداشت ۲۰ کارگر شهرداری غیر قانونی انجام شده و اگر موضوع حل نشود، از طریق هیات‌های حل اختلاف پیگیری خواهیم کرد.

براساس اخبار دریافتی ایلنا، « هوشمند صفائی»، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهواز روز گذشته، در نشست هم اندیشی با رسانه ها در سالن جلسات این اداره کل اظهار کرد: بازداشت کارگران شهرداری اهواز غیرقانونی بود و اگر موضوع حل نشود پرونده را در هیات های حل اختلاف طرح کرده و حقوق کارگران را از این طریق دنبال می کنیم.

وی توضیح داد: شکایتی از کارگران شهرداری منطقه 4 به اداره کار نرسیده اما پیش از بازداشت کارگران جلساتی با شهردار اهواز و مسوولان شهرداری منطقه 4 برگزار کردیم که شهردار اهواز قول داده بود مشکل را حل کند.

صفائی با اشاره به بررسی فیش های حقوقی کارگران شهرداری منطقه 4 در این جلسات، افزود: به شهرداری اعلام شده بود که محاسبات اشتباه و حقوق کارگران نادیده گرفته شده است.

وی با انتقاد از وارد کردن اتهام امنیتی به تجمع صنفی کارگران، گفت: اعتراض کارگران شهرداری اهواز امنیتی نبود، بلکه مطالبه کارگران کاملا صنفی و به حق بود که به آن جنبه امنیتی داده شد.

صفائی ادعای شهرداری مبنی بر اغتشاش و شکستن شیشه ها توسط کارگران را نیز رد کرد و افزود: بر اساس اخباری که داریم این ادعا واقعیت ندارد و کارگران مرتکب چنین اعمالی نشده اند.

وی ضمن اظهار تاسف از بازداشت کارگران گفت: تمام مسوولان و دست اندرکاران بازداشت کارگران شهرداری اهواز باید از آن ها عذرخواهی و دلجویی کنند.

صفائی با طرح این پرسش که آیا کارگری که برای احقاق حقوق خود حرف می زند مقصر است، تصریح کرد: کسانی که حقوق کارگران را نادیده می گیرند باید بازداشت و مواخذه شوند.

وی گفت: بر اساس مستندات، شهرداری اهواز و پیمانکار تخلف کرده اند. کارگران شهرداری اهواز می توانند درباره تخلفات شهرداری به اداره کار شکایت کنند و ما آمادگی داریم درصورتی که شهرداری به پرداختی های مورد نظر کارگران و مورد تایید ما تمکین نکند این موضوع را به صورت قانونی دنبال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز