خبرگزاری کار ایران

ادامه ممانعت کارفرما آب معدنی داماش از ورود کارگران به محل کار

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۸۳۶

اعتراض صنفی نزدیک به 40 کارگر آب معدنی داماش(واقع در شهرستان رودبار) در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی به پنجمین روز متوالی وارد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارفرما ی این واحد تولیدی  به بهانه مشکلات مالی از صبح  روز شنبه (8خرداد ماه) از ورود 40 کارگر شاغل در این کارخانه که بیش از هفت ماه مطالبات حقوقی طلب دارند ممانعت کرده  وبه همین دلیل 5 روز است که کارگران پشت دربهای  بسته این کارخانه جمع شده اند.

یکی از کارگران در این باره به ایلنا گفت:بصورت مشخص  فعالیت تولیدی کارخانه آب معدنی داماش  یک ماه است متوقف شده و مشخص نیست کارخانه چند روزدیگر تعطیل است. کارفرما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد کارگران  وارد کارخانه شوند.

این کارگر معترض افزود: قرار  بود دو روز پیش (در سومین روز از اعتراض کارگران) اعضای هیئت مدیره  جلسه ای را برای پی گیری مشکلات کارخانه وکارگرانش برگزار کنند  اما این جلسه در نهایت روز گذشته   در حالی به صورت نیمه کاره برگزار شد که اعضای حاضر در آن بر سر برخی تصمیمها  نتوانسته اند توافق کنند وکارگران راهمچنان بلاتکلیف نگه داشته اند.

به گفته این کارگر،به دلیل دوری محل کارمان با مراکز ونهاد های پی گیر که بیش از صدها کیلومتر فاصله دارد هیچ مسئولی در شهرستان واستان پی گیر مشکلاتمان نیست و اعتنایی به مطالبات صنفی مان ندارند.

کارگران آب معدنی داماش  با بیان اینکه طی روزهای گذشته مسئولان کارخانه هیچ  پاسخ قانع کننده‌ای به کارگران معترض نداده‌اند  در خاتمه در تشریح مطالبات حقوقی خود افزودند: کارگران این  کارخانه  با احتساب عیدی 94 نزدیک به هفت ماه معوقات مزدی طلبکارند .همچنین حق بیمه کارگران از اسفند ماه سال گذشته، به تاخیر افتاده و در حال حاضر اداره تامین اجتماعی شهرستان رودبار راضی به تمدید دفترچه‌های درمان آنها نمی‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز