خبرگزاری کار ایران

۱۷۰کارگر نساجی الگانت سه ماه مزد معوقه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۰۷۴

نزدیک به ۱۷۰کارگر شاغل در کارخانه نساجی «الگانت» دست کم بابت ۳ ماه معوقات مزدی طلبکارند.

منابع کارگری استان سمنان به ایلنا می‌گویند حدود ۱۷۰ کارگر شاغل در کارخانه «الگانت» که در زمینه تولید انواع پارچه‌های پرده‌ای در استان سمنان فعالیت دارد دست کم بابت سه ماه مزد معوقه طلب کارند. همچنین هنوز عیدی و پاداش سال و ۹۴و۹۳به کارگران پرداخت نشده است.

به گفته کارگران الگانت، کارفرما این واحداز ابتدای سال گذشته به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع دستمزد کارگران را ندارد وآن‌ها در چند ماه گذشته بجز دستمزد فروردین ماه سال جاری مبلغ بسیار ناچیزی را بصورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

همچنین درباره وضعیت نیروی کار کارخانه گفته می‌شود که این واحد نیمه اول سال گذشته حدود ۳۰۰ کارگر داشته است اما به دلایل نامعلومی که اطلاعات آن در دست نیست نیمه دوم سال تعداد قابل توجه‌ای از کارگران این کارخانه به نوعی فعالیت شغلی خود را از دست داده‌اند.

از قرار معلوم، طی روز‌های ۲۲ و۲۳اردیبهشت ماه جمعی از کارگران این کارخانه در اعتراض به وضعیت موجود، تجمعات اعتراضی را در محوطه کارخانه ترتیب داده بودند اما کارفرما با پرداخت بخش کمی ازبدهی خود به کارگران موفق شده است موقتا به اعتراض صنفی کارگران خاتمه بدهد.

به ادعای کارگران این واحد تولیدی، کارخانه الگانت با سرمایه گذاری مشترک دو کشور ایران وترکیه در شهر سمنان احداث شده و در حال حاضرفعالیت تولیدی خوبی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز