خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

انجماد مزدی فقط برای حداقل‌بگیران بوده است

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۴۸۰

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید اگر دولت از ابتدا جلوی ریخت وپاش های اقتصادی را گرفته بود امروز نه از فیش‌های حقوقی بالای مدیران دولتی خبری بود و نه میان مزد کارگران با خط تورم شکافی 76 درصدی وجود داشت.

مازیار گیلانی نژاد با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ظاهرا تا به این لحظه تیم اقتصادی دولت استراتثری ترمیم دستمزد را در جهت ثابت نگهداشتن و انجماد افزایش مزد اقشار کم درآمد اجرا کرده است.

وی ادامه  داد: در چنین که حتی افزایش یک درصد مزد کارگران با هزاران مانع مواجه است، شاهدیم که اقلیتی از افراد تحت عنوان مدیران و اعضای هیات‌ مدیره شرکت‌های مختلف دولتی و غیر دولتی همچنان به صورت نجومی درآمد دراند و هیچ نظارتی بر نحوه محاسبه حقوق آنها وجود ندارد.

این فعال کارگری افزود: ظاهرا از نظر اعضای تیم اقتصادی دولت آسانترین راه برای به سامان کردن وضعیت اقتصادی کشور از مسیر پایین نگهداشتن هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی می‌گذرد چنانچه در همین رابطه دولت هنوز حاضر به ابلاغ مصوبه افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران نشده است و در عین حال ظاهرا برای خروج کارگران از شمول مقررات حمایتی قانونی کار برنامه جدی وجود دارد.

وی افزود: نتیجه همین رویه است که باعث می‌شود در شهری مانند اهواز با کارگرانی که تنها به صرف پیگیری معوقات مزدی خود تجمع کرده‌اند برخورد قضایی صورت بگیرد.

گیلانی‌نژاد در عین حال با یادآوری اظهارات جنجال برانگیز مدیر کل اشتغال وزارت کار مبنی براینکه دولت آمده است تا برای ایجاد اشتغال و توسعه از هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی به نفع صاحبان سرمایه بکاهد، افزود: در چنین موقعیتی قطع یقین با اقداماتی همچون توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، احیا شیوه نامه استاد شاگردی موازنه در بازار کار به سود صاحبان قدرت و سرمایه تغییر خواهد کرد و کوچکترین نفعی نصیب کارگران و جویندگان کار نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز