خبرگزاری کار ایران

تصویب قواعد جدید استخدام رانندگان «اوبر» در شهر «آستین»

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۷۴۱

فعالیت‌های غیر قانونی شرکت تاکسیرانی «اوبر» در آستین تگزاس متوقف شد.

به گزارش ایلنا پس از آنکه اعضای شورای شهر آستین با برگزاری همه پرسی قواعد جدیدی برای استخدام رانندگان این شرکت وضع کردند شرکت اوبر اعلام کرد که فعالیت‌هایش را در این شهر متوقف می‌کند.

شرکت تاکسیرانی اوبر که یکی از پر نفوذترین شرکت‌های تاکسیرانی در جهان است در سال های گذشته با نقض قوانین کسب و کار در کشورهای مختلف و انحصاری کردن بازار باعث کسادی بازار کار شرکت‌های تاکسیرانی محلی شده است.

اوبر برای گسترش فعالیت هایش اپلیکیشنی طراحی کرده که شهروندان در هر زمانی بتوانند به نزدیک ترین تاکسی دسترسی داشته باشند ضمن اینکه ارزان ترین نرخ خدمات دهی را ارائه می‌دهد که همین موجب شده سندیکاهای رانندگان تاکسی به این مسئله معترض شوند.

در روزهای گذشته سندیکاهای رانندگان تاکسی در آرژانتین و برزیل اعتصابات گسترده‌ای را علیه فعالیت‌های اوبر تدارک دیدند.

این اعتصابات تنها به این کشورها محدود نشده و در کشورهای اروپایی نیز تظاهرات گسترده علیه این شرکت در بلژیک، پرتغال و فرانسه و آلمان برگزار شده است.

یکی از این رانندگان که در تظاهرات ماه گذشته در بلژیک شرکت داشت به خبرنگار یورونیوز گفته بود که  از هنگامیکه اوبر کارش را در سوئیس شروع کرد، عایدی ما کم شده است و ما کار اوبر را غیر قانونی تلقی می کنیم.

صاحبان شرکت اوبر برای توجیه فعالیت غیر قانونی خود این بهانه را می آورند که فعالیت‌ آنها به ایجاد اشتغال در کشورهای اروپایی و در حالی توسعه کمک می‌کند اما سندیکاهای رانندگان تاکسی می گویند رانندگانی که برای اوبر کار می کنند، عمدتا مشاغل دیگری دارند و از اوبر برای اضافه درآمد بدون پرداخت مالیات استفاده می کنند.

از قرار معلوم اوبر در کشورهایی که مجبور باشد در آنها مالیات بپردازد فعال نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز