خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به شرکت تاکسیرانی«اوبر»؛

سندیکاهای رانندگان تاکسی آرژانتین و برزیل اعتصابات کردند

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۱۱۸

فعالیت‌های گسترده و «ارزان» شرکت تاکسیرانی «اوبر» خشم سندیکاهای رانندگان تاکسی در کشورهای آمریکای جنوبی را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا هزاران راننده تاکسی در شهرهای بوئنس آیرس، آرژانتین و سائوپائولو در برزیل در اعتراض به تاثیر مخرب یک اپلیکیشن موبایلی بر کسب و کارشان دست به اعتصاب زده و راهپیمایی کردند.

فعالان سندیکای رانندگان در مخالفت با اپلیکیشن جدید می‌گویند این اپلیکیشن به کار رانندگان تاکسی و کسانی که قانونی فعالیت کرده و بابت فعالیت و درآمد خود مالیات می‌پردازند کمکی نمی‌کند بلکه جیب رانندگانی را پر می‌کند که عضو سندیکای رانندگان تاکسی نیستند.

در ماه جاری نیز اعتصابات گسترده‌ای توسط سندیکاهای رانندگان تاکسی علیه این شرکت در پرتغال و آلمان برگزار شد.

در اعتصابات پرتغال حدود ۱۳ هزار راننده تاکسی در ترافیک شهر لیسبون در ساعات ابتدایی روز اختلال ایجاد کرد و صف‌های طویل از تاکسی‌هایی که در اعتصاب بودند با حرکت آرام در خیابان‌ها و بدون اینکه مسافری سوار کنند با نصب پرچم و پلاکاردهایی روی تاکسی، به فعالیت اپلیکیشن اوبر اعتراض کردند.

اوبر یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپلیکیشن تلفن هوشمند آن مسافرین را با رانندگان مرتبط می‌سازد و مشتریان از طریق اپ تلفن تقاضای سواری کرده و موقعیت رانندهٔ خود را ردیابی می‌کنند. با افزایش محبوبیت شرکت‌هایی چون اوبر در بسیاری از کشور‌ها سندیکاهای رانندگان تاکسی علیه عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن آن معترض هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز