خبرگزاری کار ایران

با وجود مخالفت سندیکاهای کارگری؛

باراک اوباما می‌گوید پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۸۵۰

علی رغم اینکه مطابق نظرسنجی‌ها شمار مخالفان «پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک» رو به افزایش است باراک اوباما و رهبران کشورهای اروپایی بر اجرایی شدن آن مصر هستند.

به گزارش ایلنا باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه این پیمان تا مطابق با برنامه‌ها تا سال 2017 اجرایی می‌شود،‌ گفت:‌ من خواستار این هستم که مذاکرات بین آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر این پیمان ادامه پیدا کند.

در روزهای گذشته پس از سفر باراک اوباما به شهر هانوفر آلمان هزاران نفر از مخالفان پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک به خیابان‌ها آمدند.

سندیکاهای کارگری و فعالان مدنی آلمان در روز‌های گذشته چندین تجمع رو در نقاط مختلف تدارک دیده‌ بودند. اما به رغم افزایش مخالفت‌ها رهبران کشورهای اروپایی و آمریکایی از خواسته خود مبنی بر اجرایی کردن پیمان عقب نشینی نکرده‌اند.

مخالفان این پیمان که دست دولت‌های اروپایی را در تنظیم قوانین کسب و کار بیش از گذشته باز می‌گذارد اعتقاد دارند که انعقاد این پیمان باعث کاهش سطح دستمزدها، افزایش ساعات کاری و کاهش ضوابط ایمنی شغلی می‌شود .

یکی از این مخالفان که در تجمعات شهر هانوفر حضور داشت از این پیمان به عنوان اهرمی یاد کرد که موجب بیگاری کشیدن از کارگران و تضییع حقوق آنها می شود.

علاوه بر این مسئولان سندیکاهای کارگری بر این باورند که پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک (TTIP) و پیمان تجاری آمریکا و کانادا (CETA) دو برادر شر هستند که حکومت‌های قانون مدار مبتنی بر اصول دموکراسی را از معنا تهی کرده و به جای آن دموکراسی‌های سازگار با قدرت به وجود می‌آورد.

پیش از این در دولت جرج بوش تعدادی از قانون گذاران حزب دموکرات انتقاداتی به پیمان‌های تجارت آزاد آمریکا با کشوهای آمریکای جنوبی داشتند و بر این باور بودند که کشورهای در حال توسعه‌ به ازای لغو مالیت‌های گمرکی آمریکا برای صادرات کلاهایشان حقوق کارگران را تضییع می‌کنند و به آنها حق تشکیل اتحادیه‌های مستقل و برگزاری اعتصاب را نمی دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز