خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

برگزاری همایش کارگری در قم

عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم از برگزاری همایش بزرگ هفته کارگر در این استان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر کار و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عباس شیری، یکشنبه شب در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن هفته کارگر، ضمن اشاره به برخی ویژه برنامه های پیش بینی شده برای این هفته در استان قم، اظهار داشت: دیدار با خانواده کارگران آسیب دیده در حین کار، مراسم غبار روبی مزار شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم از جمله برنامه های کارگران در این هفته است.

وی افزود: برگزاری همایش ملی کارگری با حضور  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین دکتر علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در ساعت ۱۷:۳۰ روز پنجشنبه هفته جاری در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از جمله شاخص ترین برنامه های هفته کارگر در استان قم به شمار می آید.

عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم همچنین با اشاره به عدم همخوانی دستمزد و حقوق کارگران با نرخ تورم، از آن به عنوان یک معضل جدی در بحث معیشت کارگران یاد کرد و اذعان داشت: حمایت از کارفرما با تسهیلات ارزان قیمت، حذف سهمیه بندی بیمه تامین اجتماعی کارگران، اجرای ماده ۱۸ قانون بهبود کسب و کار، سامان‌دهی وضعیت اشتغال کارگران غیر ایرانی طبق ماده ۱۲۱ قانون کار و همچنین پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی به منظور ارائه خدمات بیشتر از طرف این سازمان به کارگران از جمله مهمترین مطالبات جامعه کارگری قم محسوب می شود.

شیری همچنین با اشاره به عدم صدور مجدد کارت مهارت کارگران، تصریح کرد: کارت مهارت هر کارگری ممکن است بنا به دلایلی مفقود شود که در چنین شرایطی بیمه تامین اجتماعی کارگر نیز متوقف می شود و برای برقرار شدن مجدد آن کارگران باید به منظور دریافت کارت مهارت جدید یک دوره آموزشی را بگذرانند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه در طول این مدت کارگران در صورتی که دچار حادثه شوند، از هیچ حمایتی برخوردار نیستند، افزود: بدون شک ارزش و اعتبار کارت مهارت کمتر از شناسنامه، کارت ملی و یا کارت پایان خدمت نیست که در صورت مفقود شدن برای آنها المثنی صادر می شود.

کد خبر : ۳۶۴۷۵۲