توسعه خدمات غیرحضوری بر گسترش فیزیکی شعب تامین اجتماعی اولویت دارد
    مشاور مدیرعامل و مدیر کل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی گفت: توسعه خدمات غیر حضوری بر گسترش فیزیکی شعب این سازمان اولویت دارد.
به گزارش ایلنا، رضا امینی با بیان این مطلب گفت: توسعه خدمات اینترنتی که بدون مراجعه به شعب انجام میشود، از سیاستهای مهم این سازمان است که علاوه بر ایجاد رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع، کاهش هرینههای این سازمان را نیز در پی دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دسترسی بیمه شدگان و بازنشستگان به شعب سازمان تامین اجتماعی در وضعیت مناسبی است، تاکید کرد: البته هنوز نیز امکان ارائه برخی از خدمات به صورت غیرحضوری وجود نداشته و به همین دلیل در مناطقی از کشور که دسترسی به واحد بیمهای ندارند، شعبه تامین اجتماعی راه اندازی میشود، اما در سایر مناطق استفاده از خدمات غیرحضوری در اولویت قرار دارد.
امینی گفت: در سال گذشته مجوز ایجاد ۲۶ شعبه اقماری و همچنین ارتقای ۱۰ شعبه غیر دائم به دائم توسط اداره کل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی صادر شد.
مشاور مدیرعامل و مدیر کل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی، عملکرد استانها و استقبال کارفرمایان از پرتال ارسال غیرحضوری لیست حق بیمه را عالی عنوان و با اشاره به ارزیابی سال گذشته استانها نسبت به لیستهای غرحضوری دریافتی به کل لیستها را ۹۳ اعلام کرد.
وی افزود: این درصد در برخی از استانها نظیر ادارات کل غرب تهران، چهار محال و بختیاری، شرق تهران، قم و البرز نزدیک به ۹۹ درصد است.
امینی ادارات کل سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، هرمزگان، گیلان و چهار محال و بختیاری را در اجرای طرح صدور غیرحضوری برگ پرداخت بیمه شدگان خاص و ادارات کل شرق تهران بزرگ، چهار محال و بختیاری، اصفهان و قم را در اجرای طرح ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی پیشرو اعلام کرد.