خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت معدنی ««الماس مته » در معدن پرورده طبس

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۸۹۰

جمعی از کارگران معدن زغال سنگ پرورده طبس ، صبح امروز (بیست و چهارم فروردین) به دلیل پرداخت نشدن بخشی ازمطالبات مزدی خود و همچنین در اعتراض به نوع قرار داد کار مقابل این واحد معدنی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که به واسطه شرکت پیمانکاری «الماس مته» به کار استخراج زغال سنگ در منطقه معدنی پرورده طبس اشتغال دارند، صبح امروز با تجمع در محوطه این واحد معدنی  خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

به گفته این منبع خبری علاوه بر تعویق حدود سه ماه  دستمزد  حدود 300 کارگر این واحد معدنی کارگران به نوع قرار داد کاری که کارفرما در سال جاری با انان منعقد کرده است معترضند.

کارگران با بیان اینکه هر سال  کارفرما مطابق قرار دادی که با کارگران دارد دستمزد آنان را پرداخت نمی کند افزودند :سال جاری  نیز کارفرما با همه کارگران قرار داد های کوتاه مدت سه ماهه  منعقد کرده است .

به ادعای آنان کارگران این واحد معدنی از حداقلهای مزدی محرومند وآنچه به عنوان حقوق ماهانه از کارفرما دریافت می کنند نیاز های معیشتی آنان را تامین نمی کند.

کارگران معترض در خاتمه گفتند: همچنین شنیده ایم کارفرمای معدن  برای رهایی از هزینه ای  جاری معدن قصد تعدیل تعدادی از کارگران را دارد که این موضوع باعث نگرانی آنان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز