خبرگزاری کار ایران

کارگران «کارگلاس» بدون دریافت عیدی کار خود را از سرگرفتند/ تعدیل دو کارگر

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۷۵۸

با گذشت 20 روز از شروع سال 95 هنوز عیدی کارگران کارخانه «کارگلاس» پرداخت نشده است.

تعدادی از کارگران این کارخانه سازنده شیشه‌های خودرو در تماس با ایلنا گفت: در حدود 160 کارگر هستیم که جدا از معوقات مزدی مشکلات دیگری نیز داریم.

برپایه این اطلاعات در حالی که هنوز یک ماه از شروع سال جاری نگذشته است، در روزهای گذشته دو نفر از همکارانشان  توسط کارفرما اخراج شده‌اند.

جدا از این اتفاق کارگران مورد نظر می‌گویند که از حدود دو سال قبل کارفرما در تامین  لباس و کفش کار به وظایف خود عمل نمی‌کند در همین رابطه بیش از شش ماه است که دستکش و ماسک ایمنی که از لوازم ضروری آنها محسوب می‌شود تعویض نشده است.

در این رابطه «توکلی» کارفرما کارخانه کارگلاس در پاسخ به مشکلات کارگران کارخانه کارگلاس به خبرنگار ایلنا گفت:در سال 94 کارخانه کارگلاس مانند دیگر بخش های تولیدی کشور با مشکلات مالی بسیاری روبرو بود به حدی که حتی کمتر از یک سوم هزینه های خود درآمد داشت.

توکلی افزود:کارخانه ما در سال گذشته به علت مشکلاتی که در صنعت خودرو سازی به وجود آمد، نتوانست طلبهایش را از خودروسازان بگیرد به همین دلیل برای پرداخت هایش به کارگران خود با مشکلاتی روبرو شد.

وی ضمن تایید پرداخت نشدن عیدی کارگران گفت:به محض تامین شدن منابع مالی کارخانه،عیدی کارگران پرداخت خواهد شد.

توکلی با تایید اخراج 2 کارگر در هفته اول کاری 95فروردین افزود:این دو کارگر به علت حاضر نشدن برسر کار خود با شروع سال کاری اخراج شده‌اند.  

کارفرما کارخانه کارگلاس با رد ادعای کارگران نسبت به داده نشدن لوازم ایمنی گفت:تمام لوازم ایمنی مورد نیاز کارگران کارخانه در موعدهای مقرر به تمام کارگران داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز