خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی خواستار شد:

پایان بی توجهی دولت به اشتغال در ایلام

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۶۶۱

مسئول مجمع عالی نمایندگان کارگری استان ایلام با تاکید بر اینکه استان ایلام یکی از بزرگترین منابع گازی و نفتی کشور را در اختیار دارد گفت: با این وجود این استان بیشترین جمعیت کارگران بیکار را در سطح کشور دارد.

عزیزی در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه در استان ایلام 8 ملیون کارگر بیمه شده و 4 میلیون کارگر فصلی و ساختمانی وجود دارد، افزود: متاسفانه بستر لازم برای تامین معیشت این عده از کارگران که حدود 40 درصد از جمعیت کارگری کشور را تشکیل می‌دهند وجود ندارد.

وی با اشاره به شعارهایی که دولت‌ها برای افزایش سطح اشتغال در استان ایلام داده‌ داده‌اند، افزود: آنهایی که خود را وامدار کارگران می‌دانند هم اکنون باید دین خود را ادا کنند و به جای فرصت سوزی به ایجاد فرصت‌های جدید متناسب یا ظرفیت های استان اقدام نمایند.

مسئول مجمع عالی نمایندگان کارگری استان ایلام با تاکید بر اینکه کارگران نگرانی‌های زیادی در مورد سیاست‌های اشتغالی دولت در سطح استان دارند، اظهار کرد: دولت نباید به دنبال تضعیف حمایت‌های اجتماعی از کارگران باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هر دولتی متناسب با اهداف  خود که تناسبی با ظرفیت‌های اشتغال در سطح استان نداشته اقدام به تاسیس مناطق آزاد کرده است، ادامه داد: متاسفانه قانون کار در مناطق آزاد باعث در نظر گرفتن معافیت‌هایی برای کارفرمایان و کارگران می‌شود که این به خودی باعث ایجاد محرومیت‌هایی برای کارگران می‌شود و دست کارفرمایان را برای استثمار نیروی کار باز می‌گذارد، از این رو دولت باید به جای این نوع نگاه‌ ضد توسعه‌ای به ایجاد فرصت‌های برابر شغلی بیاندیشد.

عزیزی با تاکید بر اینکه عدم تعادل هزینه و درآمد موجب شده کارگران زیادی در سال‌های گذشته به زیر خط فقر بروند، گفت: منتسفانه افزایش 14 درصدی دستمزد نتوانسته انتظارات کارگران را برآورده کند خصوصا اینکه رقم تورم اعلام شده از سوی مراکز رسمی واقعی نیست و رقم تورم در سبد کالای کارگران بیشتر از 60 درصد است.

مسئول مجمع عالی نمایندگان کارگری استان ایلام با اشاره به عدم افزایش دستمزد در سال‌های جنگ و پس از آن گفت: فاصله زیادی بین هزینه و دستمزد در این مدت ایجاد شده و در سال‌های پس از جنگ هم چندان به پرکردن این فاصله توجهی نشد. لذا از شرکای اجتماعی در شورای عالی کار انتظار داشتیم که این شکاف تاریخی را تا حدودی جبران کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز