خبرگزاری کار ایران

مراسم تجلیل از فعالان کارگری استان قم در سال ۹۴ برگزار شد

مراسم تجلیل از فعالان کارگری استان قم در سال ۹۴، با حضور اکبر شوکت رئیس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم تجلیل از فعالان تشکل‌های کارگری استان قم در سال ۹۴، شب گذشته (پنج شنبه ۲۰ اسفندماه ۹۴) در محل سالن اجتماعات کانون کارگران ساختمانی برگزار شد و طی آن از بر‌ترین فعالان کارگری استان قم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد. 

در این مراسم «اکبر شوکت» عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی ضمن آرزوی سالی خوب برای کارگران کشور، افزایش ۱۴درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۵ را غیر منصفانه خواند و از آن انتقاد کرد. 

همچنین «عباس شیری» عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی قم، «علی طالبی» دبیر اجرایی سابق خانه کارگر قم و «علی چهرقانی» دبیر حزب اسلامی کار استان قم نیز در این مراسم به ارائه سخنان کوتاهی پرداختند. 

در این مراسم «علی طالبی» دبیر سابق خانه کارگر قم بابیان اینکه فعالیت‌های مجموعه‌های کارگری قم، اعم از خانه کارگر و کانون کارگران ساختمانی ارزشمند و قابل تقدیر است، افزود: خوشبختانه مجموعه کارگری قم با میل و رغبت و با سلامت و پاکی مشغول فعالیت هستند و این مهم دستاورد ارزشمندی برای هر استان محسوب می‌شود. 

این فعال کارگری اظهار کرد: در سال ۱۳۷۲ که استارت شروع به کار انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در استان قم زده شد، انتظار رشد و گسترش آن را داشتیم اما واقعا امروز باید گفت که رشد و توسعه کانون کارگران ساختمانی چه در سطح استان قم و چه در سطح کشور، بیش از حد انتظار بوده است. 

طالبی گفت: مجموعه کارگری استان قم به واسطه فعالیت‌ها بسیار خوب و چشمگیر خود، خوشبختانه امروز در عرصه کارگری کشور نیز تأثیر گذار است و از این رو باید قدر این شرایط را بدانیم و با همدلی در صدد حفظ آن باشیم. 

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، عباس شیری از فعالان صنفی کارگری استان قم گفت: در سال ۹۴، حدود ۵ همایش ملی در استان قم برگزار شد که در این همایش‌ها یا جناب آقای دکتر ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و یا جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. 

وی افزود: همچنین در سالی که گذشت، ۸۵ جلسه رسمی کارگری در سطح استان قم داشتیم تا مطالبات کارگران در آن‌ها دنبال شود؛ همچنین ۲۷ جلسه نیز در سطح کشور با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری قم برگزار شد. 

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین، ۲۲ برنامه زنده تلویزیون ۱۴ برنامه رادیویی و ارتباط با بسیاری از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها را انجام دادیم تا بتوانیم مشکلات جامعه کارگری و مطالبات آن‌ها را مطرح کرده باشیم؛ البته نکته قابل توجه در ارتباط با تلویزیون و رادیو این بود که این کار بدون هیچ هزینه‌ای و با همراهی صدا و سیما صورت گرفت که جای تشکر دارد. 

شیری به برگزاری ۷ همایش استانی در قم نیز اشاره کرد و گفت: همایش‌های استانی نیز در راستای بررسی مشکلات کارگری و ارائه راهکارهایی در این زمینه بود و البته برخی از همایش‌ها نیز در ایام انتخابات و با هدف تحقق مشارکت حداکثری صورت گرفت. 

وی در پایان با تقدیر از فعالان کارگری استان قم، گفت: تلاش‌های مسئولان تشکل‌های کارگری قم در انجمن‌های مختلف، جای تقدیر و تشکر دارد و فقط نباید فراموش کنیم که تا همدلی نباشد کاری از پیش نخواهد رفت، لذا امیدوارم در سال جدید شاهد همدلی بیشتر تشکل‌های کارگری قم باشیم. 

در پایان این مراسم صمیمی، فعالان کارگری استان قم با آرزوی بهترین روز‌ها در سال ۹۵ برای یکدیگر، در کنار هم عکس‌های یادگاری گرفتند.

کد خبر : ۳۵۴۶۹۸