خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

دولت در مقام محور شورای عالی کار واقعیت معیشت کارگران را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۱۹۷

یک مقام صنفی کارگری معتقد است: دولت محور مذاکرات مزدی شورای عالی کار است و باید واقعیت دردناک معیشت نابسامان کارگران را بپذیرد در غیر این صورت مذاکرات نتیجه بخش نخواهد بود.

«غلامرضا عباسی»، رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران در گفتگو با ایلنا در ارتباط با مذاکرات مزدی در حال انجام گفت: دولت رکن اصلی مذاکرات مزدی است و باید واقعیت های معیشتی کارگران را بپذیرد.

وی ادامه داد: تنها راه حل ارائه یک برنامه زمانبندی برای جبران انباشت عقب ماندگی مزدی کارگران است و دولت باید این را بپذیرد و همین امسال این طرح پیاده شود .

عباسی افزود: تا زمانی که دولت واقعیت نیاز به تحول مزدی را نمی پذیرد طبیعی است که کارفرمایان نیز قبول نمی کنند.

این فعال صنفی در ادامه با بیان این مطلب که کارکرد دولت دو وجهی است گفت: دولت در حال حاضر یک وجه کارفرمایی دارد ولی نباید فراموش کنیم که در کنار آن یک وجه حاکمیتی نیز دارد که به همین دلیل، در قبال آحاد مردم و به طریق اولی جامعه کارگری مسئول است.

عباسی به شعارهای انتخاباتی دولت روحانی اشاره کرد و گفت: تحقق معیشت مردم، یکی از اصلی ترین شعارهای دولت یازدهم بود و به همین دلیل کارگران به این دولت رای دادند و باید بگوییم که تا کنون جامعه کارگری در انتظار تحقق این وعده ها بوده است و دولت باید بپذیرد که امسال با رفع تحریم ها و گشایش فضای اقتصادی،  زمان عملی شدن شعارها فرا رسیده است .

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران در پاسخ به این پرسش که دورنمای مذاکرات امسال را چگونه ارزیابی می نماید گفت: اگر اوضاع به همین شکل با همدستی دولت و کارفرمایان پیش برود ، بر طبق روال سالهای گذشته بازهم مطالبات جامعه کارگری برآورده نخواهد شد.

وی ادامه داد: این که هر سال معیشت کارگران فدای مصالح و منافع دیگران می شود جای تاسف دارد و واقعا باید بپرسیم زمان برقراری یک تحول مزدی اساسی کی فراخواهد رسید.

عباسی با یاداوری آینکه به موجب قانون کار نهادهای صنفی کارگری در ایران متنوع هستند، افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود که همه تشکل های رسمی کارگری نمایندگان خود را به مذاکرات مزدی بفرستند و این که با خواهش و التماس به عنوان مشاور حضور داشته باشیم به هیچ وجه صحیح نیست.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز