خبرگزاری کار ایران

روایت ۲۳ ماه بلاتکلیفی ۵۰ کارگر نیک نخ سمنان

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۰۵۸

با گذشت دو سال از اخراج ۵۰ نفر از کارگران کارخانه «نیک نخ» سمنان، هنوز مطالبات حقوقی از جمله حق سنوات کارگران تعدیل شده پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا، تعدادی از کارگران یان واحد صنعتی در تماس با ایلنا گفتند: فروردین ماه سال ۹۳، ۵۰ نفر از کارگران کارخانه «نیک نخ» در استان سمنان، با تمدید نشدن قرارداد کار اخراج شدند.

به گفته این کارگران با وجود آنکه ۴ ماه بعد از تاریخ اخراج کارگران بیکار شده با طرح شکایت در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی وسایر مراجع قانونی سمنان پی‌گیر مطالبات معوقه خود شدند، اما کارفرما توانست با استفاده از مدارک تسویه حساب کارگران شاکی را محکوم کند.

این کارگران مدعی‌اند؛ کارفرما در زمان شروع به تعدیل و تعطیلی کارخانه از آنها برگه سفید امضای تسویه حساب دریافت کرده بود در حالی که آنان در هنگام امضای برگه مذکور تنها بخشی از مطالباتشان را دریافت کرده بودند.

کارگران با بیان اینکه علاوه برسه مزد معوقه، عیدی پایان سال ۹۲ کارگران پرداخت نشده است در ادامه افزود: کارفرمای کارخانه نیک نخ در زمان اشتغال مرتبا به کارگران وعده می‌داد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما نه تنها مطالبات حقوقی و سنواتی آنان برقرار نشد بلکه پس از چندی با ۵ تا ۶ سال سابقه کارشغلشان را نیز از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز