خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد خبر داد:

تعیین نرخ دستمزد کارگران ساختمانی در مریوان

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۷۸۷

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد گفت: دستمزد کارگران هشت رشته ساختمانی از طریق پیمان های جمعی در ماه آینده مشخص خواهد شد.

«میکائیل صدیقی»، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد،  در گفتگو با ایلنارقابت بین استادکاران، بیکاری، سو استفاده کارفرمایان از استادکاران را از عواملی دانست که انجمن صنفی را وادار کرد که نسبت به قیمت گذاری دستمزد‌ها اقدام نماید.

صدیقی با اعلام اینکه وقتی قیمت گذاری‌ها را انجام دادیم ۶ ماه زمان می‌گذاریم تا استادکاران با این قیمت‌ها کار کنند، افزود: در جلساتی که برای قیمت گذاری انجام دادیم از ۳ کارفرما هم دعوت کردیم تا در خصوص قیمت‌ گذاری‌ها نظر خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: در واقع این تعیین نرخ براساس پیمان های جمعی میان کارگران و کارفرمایان انجام شده است.

 رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد در پاسخ به این پرسش که نرخ هابا چه معیاری تعیین  شده است گفت: ما با بررسی نرخ تورم، تامین حداقل‌های معاش و نرخ صنایع ساختمانی در بازار قیمت گذاری‌ها را انجام دادیم.

وی ادامه داد: برای قیمت‌گذاری دستمزد کارگران ساختمانی که دو ماه از سال بیشتر کار ندارند هم اقداماتی را در آینده انجام خواهیم داد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: در طی ۹ ماهی که از عمر این انجمن صنفی می‌گذرد بیش از ۶۰۰ نفر را بیمه کرده‌ایم و قصد داریم تا سال آینده با مساعدت سازمان تامین اجتماعی هزار کارگر و استادکار دیگر را بیمه کنیم. همچنین بیمه ۶۳ نفر را که کارگران ساختمانی نبوده‌اند قطع کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز