خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی اتحادیه‌های کارگری ایران :

ادامه برجام به همراهی مجلس با دولت نیازدارد

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۶۲۹

یک فعال صنفی کارگری گفت: در دوران پساتحریم موقعیت اجتماعی و اقتصادی کارگران زمانی ارتقا می‌یابد که نمایندگان مجلس با اصلاح قوانین ناکارآمد دست دولت را در به ثمر رساندن اهداف برجام بازبگذارند.

مهدی عقبایی، دبیر شورای هماهنگی اتحادیه‌های کارگری ایران در گفتگو با ایلنا گفت: جامعه کارگری از نمایندگان مجلس دهم انتظار دارند تا در دوران پساتحریم زمینه بازسازی زیر ساخت‌های صنعتی کشور را فراهم کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کارگران انرژی ایران افزود: پس از خاتمه جنگ در نظام اقتصادی ایران موج نوسازی صنایع آغاز شد اما در نتیجه اعمال تحریم‌های هسته‌ای نوسازی صنایع تنها به اجرای سیات‌های تعدیل ساختاری در مورد کارگران محدود شد و در عمل کارخانه‌های تعطیل شده جای خود را به مجتمع‌های مسکونی -تجاری و بازرگانی  دادند.

وی افزود: نتیجه این وضعیت محدود شدن هرچه بیشتر حقوق صنفی نیروی کار و در مقابل توزیع نابرابر ثروت در میان طبقات توانگر جامعه بود.

عقبایی گفت: اکنون که سالگرد یکساله شدن آغاز توافق هسته‌ای با انتخابات و شروع فعالیت مجلس دهم شورای اسلامی همزمان شده است این توقع از نمایندگان مجلس وجود دارد که مسیر برجام را به سمت توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی ادامه دهند.

این فعال صنفی کارگری گفت: اگر مجلس نتواند زیر ساخت‌های قانونی لازم را مهیا کند باید شاهد تسریع روند سقوط استانداردهای اجتماعی و اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر و به ویژه جامعه کارگری باشیم.

عضو هایت مدیره اتحادیه کارگران انرژی افزود:قطعا دولت زمانی می تواند در ادامه برجام رونق اقتصادی را برای آحاد مردم ایران به ارمغان بیاورد که پیش از آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تغییر قوانینی که دیگر در دوران پساتحریم کارایی ندارد زیرساخت‌های لازم برای توزیع عدالت اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز