خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای شهر بوشهر مطرح شد:

وعده معاون استاندار به کارگران صدرا عملی نشد

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۲۰۷

اعضای شورای شهر بوشهر به تداوم مشکلات کارگری در شرکت صنایع دریایی (صدرا) واکنش نشان داده و از محقق نشدن وعده‌هایی که توسط مسئولان استانداری به کارگران این شرکت داده شده است انتقاد کردند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا،  اعضای شورای شهر بوشهر به تداوم مشکلات کارگری در شرکت صنایع دریایی (صدرا) واکنش نشان داده و از محقق نشدن وعده‌هایی که توسط مسئولان استانداری به کارگران  این شرکت داده شده است انتقاد کردند.

 شمار کارگران معترض صدرا که عمدتا در پیمانکاری ها مشغولند بالغ بر 1500 نفر است که از تابستان امسال تنها در مراحلی مساعده های 300 یا 500 هزارتومانی دریافت کرده اند که نمی تواند تکافوی هزینه های زندگی شان را دهد.

علاوه بر آن، به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه های کارفرما توسط شرکت صدرا، بخشی از کارگران امکان تمدید دفترچه درمانی خود و خانواده شان را ندارند و این اتفاق برایشان قوز بالا قوز شده است.

هفته پیش معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر «فتح الـله حقیقی» وعده داده بود که با مصوبه کمیسیون کارگری استان و پیگیری های انجام شده، بخشی از مطالبات مزدی کارگران صدرا تا پایان هفته جاری، بخش دیگر تا پایان بهمن و مابقی تا قبل از پایان سال پرداخت می شود.

اما نه هفته گذشته و نه طی دو روزی که از هفته جاری گذشته، پولی به حساب کارگران صدرا واریز نشد.

در این رابطه ظاهرا کارگران به رسانه‌های محلی گفته‌اند: حتی در دو روزی که از شروع این هفته گذشته است مسئولان ایران صدرا در پاسخ به کارگرانی که برای دریافت معوقات مزدی خود مراجعه کرده‌اند با دادن وعده امروز و فردا در حال زمان خریدن هستند.

به گفته آنها، برخی از نمایندگان صدرا که امروز به استانداری رفته اند تا پیگیر سرنوشت وعده معاون سیاسی استاندار باشند اما موفق به انجام گفتگو مسئولان مربوطه نشدند.

در عین حال وضعیت نامطلوبی که کارگران این واحد صنعتی در حال حاضر به آن دچار هستند باعث شد تا برخی از اعضای شورای شهر بوشهر در جلسه عصر یکشنبه خود طی نطق هایی خواستار پیگیری موضوع و عملی شدن وعده معاون استاندار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز