خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی پرستاران در روز پرستار :

مطالبات جمعی پرستاران برآورده نشده است

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۶۶۵

یک فعال صنفی پرستاران می‌گوید: در طول سالهای گذشته با وجود تصویب طرح ها و لوایح گوناگون، مطالبات جامعه پرستاری برآورده نشده باقی مانده است.

«عبدالحمید سطوت»، دبیر انجمن صنفی پرستاران شهر اصفهان به مناسبت روز پرستار در گفتگو با ایلنا گفت: اجرای طرح تحول سلامت هیچ پیامد چشمگیری برای جامعه پرستاری نداشته است یا به عبارتی با اجرای این طرح هیچ تغییر مثبتی در سطح معیشت یا وضعیت شغلی پرستاران به وجود نیامده است .

وی ساماندهی اشتغال پرستاران شرکتی و پرستاران شاغل در بخش خصوصی  را از مهمترین مطالبات جامعه پرستاری دانست و گفت: بر اساس قانون اساسی تامین خدمات بهداشتی بر عهده دولت است وبر اساس نص صریح قانون این  دولت است که باید متولی اشتغال پرستاران باشد.

وی ادامه داد: پرستاران شرکتی که از طریق شرکت های خدمات درمانی پیمانکاری در بخش دولتی اشتغال دارند و همینطور پرستارانی که از طریق بیمارستانها در بخش خصوصی استخدام می شوند، امنیت شغلی ندارند و از مزایای شغلی بی بهره هستند.

سطوت به عدم پرداخت کارانه به پرستاران بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در ضمیر کاربدستان  وزارت بهداشت هیچ عزم قاطعی برای رفع مشکل اشتغال پرستاران غیر رسمی وجود ندارد.

این فعال صنفی پرستاران عدم اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی دیگر از مهمترین مطالبات جامعه پرستاری دانست و گفت: این طرح ده سال است که به تصویب رسیده اما هرگز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: با  انجام کد گذاری و تعریف تعرفه برای خدمات پرستاری هم سطح دریافتی پرستاران افزایش می یابد و هم این مساله به نفع بیمه گزاران و مردم است چرا که اگر روی خدمات اولیه و پایه ای درمان به جای کد پزشکی،  کد پرستاری بخورد، مردم و سازمان های بیمه گزار مبلغ کمتری خواهند پرداخت.

سطوت به ناکارآمدی اجرایی دولت و اهمال در انجام تعهدات اشاره کرد و گفت: طرح تعرفه گذاری در مجلس تصویب شده و دولت موظف به تامین هزینه های اجرایی آن است که تا کنون در این زمینه هیچ گام موثری برداشته نشده.

دبیر انجمن صنفی پرستاران شهر اصفهان با بیان این مطلب که اجرای طرح قاصدک در سال گذشته به نارضایتی بیشتر جامعه پرستاری دامن زده گفت: در این طرح کارانه و اضافه کار پرستاران بدون تفکیک و یک جا پرداخت می شود که این مساله مورد اعتراض پرستاران است.

سطوت در پایان با تاکید بر لزوم اهمیت بخشی بیشتر به مطالبات جامعه پرستاری گفت:  تدوین عجولانه طرح های خرق الساعه و ضربتی در وزارت بهداشت آن هم بدون مشارکت جامعه پرستاری نمی تواند دردی از پرستاران دوا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز