خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی خواستار شد:

اجرای مقررات مشاغل سخت و زیان‌آور در مورد پرستاران

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۶۵۵

دبیر کل خانه پرستار با بیان اینکه وزارت بهداشت آیین نامه مشاغل سخت و زیان‌آور را برای پرستاران اجرا نمی‌کند، گفت: پرستاران در محیط کار با خطرات زیادی رو به رو می‌شوند و درمعرض بیماری‌های واگیردار هستند.

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار گفت: وزارت بهداشت با آوردن دلایلی مثل نیروی کم و بودجه ناکافی قانون مشاغل سخت و زیان‌آور را برای پرستاران اجرایی نمی‌کند.

دبیر کل خانه پرستار با تاکید بر اینکه طبق قانون ارتقای بهره وری، شغل پرستاری از مشاغل سخت است، گفت: وزارت بهداشت قانون مشاغل سخت و زیان آور را مثل بقیه قوانین علی رغم تکلیفی که دارد اجرا نمی‌کند.

شریفی با تاکید بر اینکه وضعیت پرستاران شرکتی به مراتب بد‌تر است به ماجرای فوت پرستار نیشابوری در حین احیاء بیمار مبتلا به آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: هر ۱۵ بیمار واگیردار تحت نظر یک پرستار هستند از این رو این پرستاران شرایط کاری مطلوبی ندارند.

شریفی ادامه داد: این پرستاران در بیمارستان‌های محل کار امکانات کمی دارند و نمی‌توانند مرتبا روپوش (گان) و ماسک عوض کنند. در این شرایط پوست آن‌ها در تماس با ترشحات و خون بیمار مبتلا به بیماری واگیردار است.

دبیر کل خانه پرستار با هشدار نسبت به احتمال بالای ابتلای پرستاران به بیماری‌های خطرناک مسری گفت: در یک چنین شرایط شغلی سخت و خطرناکی است که آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران اجرایی نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز