خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسون کارگری مجلس:

کارگران خانه‌های سلامت باید از مزایای حمایتی قوانین کار برخوردار شوند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس می‌گوید: همه افراد شاغل در خانه‌های سلامت شهرداری مانند تمامی کارگران باید بتوانند از مزایای حمایتی قوانین کار و تامین اجتماعی برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا «علیرضا محجوب»در دیداری که صبح امروز با کارگران شاغل در خانه‌های سلامت داشت، گفت: در بحث برطرف شدن مشکلات صنفی کارگران خانه‌های سلامت اول راه هستیم و طبیعی است اما این مشکلات براساس قوانین و در حوزه کاری مجلس قابل حل است.

وی افزود: باید درباره سوابق بیمه‌‌ای و دستمزد مسئولین خانه‌های سلامت قدم‌های مثبتی برداشته شود و مجلس نیز وظیفه دارد تا قوانین و مقررات را در راستای خواسته‌های کارکنان بخش سلامت شهرداری به اجرا در آورند.

محجوب افزود: با استناد به مواد قانون کار که اشاره به قراردادهای دائم برای شغلهایی که ماهیت مستمر و میزان مزد متناسب با نوع خدمت و ارائه بیمه و خدمات رفاهی دارد، می‌توان مطالبات مسئولین خانه‌های سلامت را پیگیری کرد.

 نماینده کارگران در مجلس با تاکید بر منطقی بودن نگرانی مناطق ۲۲ گانه شهرداری افزود: این حق مسئولین خانه‌های سلامت است که پس از ۱۰ سال کار تحت پوشش بیمه شهرداری قرار بگیرند.

به ادعای مسئولین خانه‌های سلامت مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، شهرداری طی نامه‌ای خبر تعدیل ۴۰۰ نفر از مسئولین خانه‌های سلامت تا پایان اسفند داده است این در حالی است که خانه‌های سلامت ۵ سال قبل تحت نظر مدیریت محله بود اما شهرداری این خانه‌های سلامت را بدون در نظر گرفتن سوابق ۱۰ ساله تحت نظارت مدیران محله بردند که به تازگی در سرای محله مشغول به کار شده‌اند.

کد خبر : ۳۳۷۸۸۴