خبرگزاری کار ایران

کارگران ایرانی شاغل در یک نیروگاه برقی عراق خبر دادند:

معوقات مزدی داریم/ شرایط کاری بسیار نامناسب است

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۷۹۳

جمعی از کارگران ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه «شط البصره» عراق از شرایط نامناسب شغلی و چندین ماه معوقات مزدی خود خبردادند.

جمعی از کارگران ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه شط البصره عراق در تماس های مکرر خود با ایلنا طی هفته‌های گذشته از شرایط نامناسب شغلی خود خبر دادند.

از قرار معلوم، این کارگران که حدود 60 نفر هستند و در کشور عراق،  طرف قرارداد با شرکت عراقی «قمرالمستقبل» هستند، سه ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.

به گفته این کارگران، کمپ های محل اقامت آنها شرایط بسیار بدی دارد  و علاوه بر این، امکانات محیطی بسیار نامناسب و ساعات کاری آنها بسیار طولانی است.

از قرار معلوم، این کارگران که از نیروهای فنی متخصص برقکار و جوشکار هستند توسط شرکت ایرانی  کلاچ به این شرکت عراقی معرفی و برای انجام پروژه به کشور عراق اعزام شده اند.

به گفته این کارگران پیش از این نیز گروههای کارگران متخصص ایرانی برای کار در نیروگاه «شط البصره» به عراق اعزام شده بودند که تا زمان بازگشت به ایران بخش زیادی از معوقات مزدی آنها پرداخت نشده باقی مانده بود.

علاوه بر این، جمعی از این کارگران پس از بازگشت به ایران  به هیات های حل اختلاف شکایت کردند که این شکایت به دلیل این که قراردادهای کاری خارج از ایران و در کشور عراق منعقد شده، بی نتیجه مانده است.

تحقیقات خبرنگار ایلنا در رابطه با نحوه اعزام این کارگران به عراق و شرایط شغلی آنها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز