خبرگزاری کار ایران

از صبح امروز؛

اعتراض کارگران معدن طزره از سرگرفته شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۴۵۶

حدود 400 کارگر معدن طزره در شهرستان شاهرود صبح امروز در واکنش به وضعیت نامعلوم مطالبات مزدی خود در محوطه این واحد معدنی تجمع کردند.

این کارگران در تماس با ایلنا افزودند: نزدیک به سه و نیم ماه مطالبات مزدی و حدود دو ماه حق بیمه پرداخت نشده طلبکاریم  و تا این لحظه با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی و اطلاع مسئولان مربوطه از این وضعیت هیچ اقدام در خصوص رسیدگی به خواسته‌های ما صورت نگرفته است.

آنها در توضیح ماجرا گفتند: پیش از این نیز کارگران معدن طزره برای مدت چند روز با برپایی اجتماعات مشابهی خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده بودند که در نهایت با وعده رسیدگی به خواسته‌هایشان در روزهای ششم و هفتم بهمن‌ماه به اعتراض خود خاتمه داده و با کار سابقشان بازگشتند.

برپایه این اظهارات کارگران معدن طزره به این نتیجه رسیده‌اند که ظاهرا هنوز قرار نیست بازهم به موضوع پرداخت شدن مطالبات مزدی و حق بیمه‌های معوقه آنها رسیدگی شود و برای همین از صبح امروز در مقابل ساختمان اداری معدن اجتماعات صنفی خود را آغاز کردند.

در این باره گفته می‌شود آنچه که باعث مصمم شدن کارگران معدن طزره به برپایی تجمع صنفی امروز صبح شده است، تصمیم اخیر مدیریت معدن در خصوص لغو شدن روزهای کاری پنجشنبه وجمعه بوده است.

یکی دیگر از کارگران با یادآوری اینکه از سال گذشته مالکیت این واحد معدنی بصورت حیرت انگیزی به ذوب آهن اصفهان واگذار شده است، مدعی شد:  تا قبل از واگذاری از زبان کارفرمای سابق شنیده بودیم که ذوب آهن بابت ذغال سنگ استخراجی خریداری شده بدهکار است.

وی افزود: صرف نظر از اینکه این واحد معدنی چگونه واگذار شده است، تنها توقع ما این است که دست کم کافرمای جدید به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران پایبند باشد.

طبق اظهارات کارگران ،مسئولان بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی وکار کارگران این واحد تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که کاملا به زیان کارگران است . با این حال کارگران وسیله‌ای جز برپایی اجتماعات صنفی برای پیگیری خواسته‌های خود ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز