خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

بخشنامه ۱۶ تامین اجتماعی غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۵۳۸

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید: بخشنامه ۱۶ تامین اجتماعی مبنی بر عدم پرداخت غرامت به کارگران ساختمانی حادثه دیده در حین انجام پروژه‌های فاقد پروانه ساختمان، خلاف قانون است.

اکبر شوکت، رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور در گفتگو با ایلنا با انتقاد از رویکرد غیرتعاملی سازمان تامین اجتماعی گفت: بخشنامه ۱۶ سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است.

وی در تشریح این مطلب گفت: در بخشنامه ۱۶ سازمان تامین اجتماعی با استناد به قانون اشتغال کارگران ساختمانی مبنی بر شرط انجام تعمیرات اساسی در پرداخت غرامت و هزینه درمان، پرداخت غرامت به کارگران ساختمانی حادثه دیده را منوط به داشتن پروانه ساختمان کرده است.

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی افزود: تفسیر قوانین وظیفه مجلس است و سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند راسا و مستقل قانون اشتغال کارگران ساختمانی را به نفع خود تفسیر کند.

وی ادامه داد: فرض کنید یک کارگر ساختمانی در حین انجام تعمیرات جزئی ساختمانی برای نمونه در حال انجام نقاشی یک منزل مسکونی دچار حادثه شود، در این صورت با وجود چنین بخشنامه ناعادلانه‌ای هیچ غرامتی به کارگر حادثه دیده پرداخت نمی‌شود.

شوکت افزود: این ظلم آشکار در حق کارگرانی است که حق بیمه خود را کامل پرداخت می‌کنند اما در هنگام بروز حادثه از حمایت‌های مالی و اجتماعی محرومند.

وی ادامه داد: وقتی یک کارگر ساختمانی سالهای متوالی حق بیمه پرداخت می‌کند، انتظار دارد در هنگام بروز حادثه، سازمان تامین اجتماعی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

این فعال صنفی در ادامه به تلاش‌های انجام شده برای لغو این بخشنامه اشاره کرد و گفت: از جانب کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با کمیسیون کارگری مجلس جهت لغو بخشنامه ۱۶ مکاتباتی انجام شده است و درخواست کرده‌ایم مجلس برای حل این مشکل وارد میدان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز