خبرگزاری کار ایران

در مشهد رخ داد:

مرگ ۳ کارگر در دو حادثه جداگانه

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۶۶۲

در دو حادثه جداگانه در مشهد، سه کارگر جان خود را از دست دادند.

بر اساس اخبار دریافتی ایلنا،در حادثه اول که صبح امروز در مشهد رخ داد، ۲کارگر مقنی در چاه ۱۵ متری دچار گازگرفتگی شدند و چون حاضرین در محل متوجه بروز حادثه نشدند هر دو کارگر جان خود را از دست دادند.

حسن جعفری مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد،درباره جزئیات این حادثه به رسانه‌ها گفته است:ظهر امروز (شنبه سوم بهمن ماه) در پی تماس با سامانه ۱۲۵ از گرفتار شدن دو کارگر مقنی در چاه ، نجاتگران ایستگاه‌های شماره ۲، ۸ و ۲۹ آتش نشانی مشهد به محل حادثه واقع در جاده کلات، روستای کاظم آباد شدند.

 وی افزود: در نخستین بررسی‌ها مشخص شد، یکی از کارگر مقنی که حدوداً ۲۵ سال سن داشته در داخل چاه خشکی در مقابل یک ساختمان در حال احداث به عمق تقریبی ۱۵ متر مشغول حفاری بوده که دچار گازگرفتگی می‌شود و مقنی ۶۰ ساله‌ای که در بالای چاه حضور داشت با مشاهده این اتفاق به قصد کمک به داخل چاه می‌رود که متاسفانه او نیز در چاه گرفتار می‌شود.

 مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: بنا بر اظهار اهالی، این حادثه بطور تقریبی پس از گذشت ۴۵ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اعلام شده و در این فاصله زمانی اهالی محل در اقدامی ناآگاهانه برای نجات دو مقنی تلاش کردند و پس از نافرجام ماندن تلاششان از آتش نشانی درخواست کمک می‌کنند.

 جعفری در خصوص عملیات نیروهای این سازمان گفت: یکی از نجاتگران با تجهیزات لازم و بستن دستگاه تنفسی به درون چاه رفته و با همکاری سایر نجاتگران، دو مقنی محبوس شده را از درون چاه خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

متاسفانه پس از معاینه پیکر این دو کارگر چاه کن تکنسینهای اورژانس۱۱۵ مرگ این دو کارگر را تأیید کردند.

اما در حادثه دیگر که زمان آن به عصر روز گذشته (دوم بهمن) مربوط می‌شود، کارگر دیگری براثر سقوط از بالابر در کارگاه بستنی سازی جان خود را از دست می‌دهد.

 حسین صالح نظرآبادی،مدیر منطقه ۳ آتش نشانی مشهد درباره این حادثه که در خیابان مفتح مشهد اتفاق افتاده، به رسانه ها گفته است:با اعلام وقوع این حادثه با سامانه ۱۲۵،گروه نجات ایستگاه ۶ آتش نشانی و امدادگران مشهد به محل حادثه اعزام شدند.

تیم آتش نشانی و امداد با حضور محل حادثه با کارگر جوانی که دچار آسیب جدی از ناحیه کمر و مچ پا شده روبرو شدند که با انتقال مصدوم به سطح امن وی را برای اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.

مدیر منطقه ۳ آتش نشانی مشهد درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: کارگرجوان برای انتقال مقدار زیادی شیلنگ توپی از بالابر استفاده کرده بود که بالابر در حال پایین آمدن به علت گیر کردن شیلنگ در بین مسیر متوقف شده اما با فعال بودن بالابر کابل آن‌‌ رها می‌شود وهنگامی که کارگر برای آزاد شدن بالابر ضربه‌ای به آن وارد می‌کند‌‌ رها شده کارگر وبالابرسقوط می‌کنند.

صالح نظرآبادی افزود: در پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد کارگرحادثه دیده در اثر شدت جراحات وارده در بیماستان جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز