خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خواستار شد:

ضرورت توجه بهشت‌زهرا به استانداردهای ایمنی و بهداشت کار غسالخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۱۲۲

فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران امیدوار است که با پیگیری مسئولانه مدیران شهرداری هرچه زود‌تر کارگر مبتلا شده به بیماری آنفولانزا سلامتی خود را بدست آورد.

محسن سرخو، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در رابطه با خبری که در روزهای گذشته با موضوع ابتلای یکی از غسالان شاغل در سازمان بهشت زهرا به بیماری آنفولانزا H۱N۱ و بستری شدن شدن وی در یکی از بیمارستان‌های تهران منتشر شد، گفت: فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران امیدوار است که با پیگیری مسئولانه مدیران شهرداری هرچه زود‌تر کارگر مورد نظر سلامتی خود را بدست آورد.

 

وی در عین حال بابیان اینکه اعضای فراکسیون متبوعش در شورای اسلامی شهر تهران بصورت ویژه پیگیر مشکلات صنفی کارگران شاغل در سازمان بهشت‌زهرای تهران هستند، یادآور شد: مطابق قانون کار همه کارفرمایان و به ویژه صاحبان و مدیران کارگاه‌هایی که محیط یا ماهیت آن‌ها می‌تواند تهدید کننده سلامتی کارگران باشد، موظف به تامین حداقل استاندارهای ایمنی و بهداشتی کارگران هستند.

سرخو با اشاره به اینکه در فصل سرما احتمال افراد در معرض آسیب به بیماری خطرناکی همچون آنفولانزا افزایش می‌یابد گفت: توصیه‌های بهداشتی بسیار تاکید دارند که افراد در معرض خطر همچون سالمندان، کودکان، افراد کم توان و بیمار و صاحبان مشاغل پرخطر حتما قبل از فرا رسیدن پاییز با انجام مایه‌کوبی کمتر به این بیماری‌ها مبتلا شوند.

مسئول فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بصورت مشخص در کارگاهی مانند سازمان بهشت‌زهرا کارگران غسال (تطهیر کننده) و سایر افرادی که ممکن است به دلیل شرایط کاری با دفن امواتی سروکار داشته باشند که در معرض ابتلا به چنین بیماری‌هایی هستند و مطابق قانون کار کافرمایان آن‌ها موظفند تا در راستای اجرای آیین نامه‌های بهداشت و ایمنی کار علاوه بر تامین ابزار کار مناسب کارگران همزمان از طریق مراکز درمانی مرتبط با شهرداری تهران نسبت به مایه کوبی کارگران در معرض خطر اقدام کنند.

سرخو تصریح کرد: قطعا ایمن سازی کارگران در معرض ابتلا به بیماری‌های واگیردار در مقایسه با رعایت دیگر اصول ایمنی و حفاظت فنی از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است، زیرا یک بیماری مسری برخلاف سایر بیماری‌های شغلی قابلیت انتقال به طیف گسترده‌ای از افراد جامعه را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز