خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران خبر داد:

مشکلات بیمه ای ۸۰۰ کارگر فولاد اسفراین

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۲۴۳

جمعیت ۸۰۰ نفری کارگران فولاد اسفراین، با مشکل مخدوش بودن سوابق بیمه روبرو هستند.

«داوود امیری»، مسئول شورای اسلامی کار کارخانه فولاد اسفراین با اعلام این خبر به ایلنا گفت: این کارگران به لحاظ نوع کار و شرایط محیطی کارگاه مشمول مقررات بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور هستند اما چون در پرونده‌های بیمه آن‌ها سمت شغلی دیگری رد شده است، سازمان تامین اجتماعی از صدور حکم بازنشستگی برای آن‌ها خودداری می‌کند.

مسئول نهاد صنفی کارگران این واحد صنفی در ادامه گفت: براساس مستندات موجود برای این کارگران در سازمان تامین اجتماعی به عنوان کارگر «شالیکوب» و یا «طلاساز» پرونده بیمه تشکیل شده است و این در حالی است که در کارخانه فولاد اسفراین هرگز چنین سمت شغلی وجود نداشته است.

نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی افزود: جدا از این مسئله سازمان تامین اجتماعی مدعی است که در برخی دوره‌های زمانی در پرونده بیمه‌ای گروهی از این کارگران هیچ نشانی از پرداخت شدن حق بیمه وجود ندارد.

این فعال صنفی کارگری ادامه داد: این وضعیت در حالی است که ۱۴۰نفر از کارگران مورد نظر در بدو استخدام خود که به مدت دوسال مشغول به مهارت آموزی بوده اند و هنوز بقایای دفترچه بیمه‌های قدیمی خود را که نشان می‌دهد در دوره زمانی مورد نظر به عنوان کارگر در فولاد اسفراین مشغول کار بوده‌اند اما سازمان تامین اجتماعی شهرستان دو سال دوره مهارت آموزی این کارگران را جزء سوابق بیمه ای نمی پذیرد.

امیری گفت: به هر دلیلی پرونده بیمه‌ای کارگران باسابقه فولاد اسفراین دارای مشکل است که نباید در آینده ارتباطی با درخواست بازنشستگی آن‌ها داشته باشد چرا که هم براساس احکام هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ادارت کار و هم براساس آراء دیوان عدالت اداری رابطه شغلی محرز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز