خبرگزاری کار ایران

به دنبال بسته شدن آخرین معدن زغال سنگ انگلیس؛

معدنچیان در انگلیس تظاهرات کردند

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۲۶۱

هزاران معدنچی همراه خانواده‌هایشان روز شنبه به دنبال بسته شدن آخرین معدن زیرزمینی زغال سنگ انگلستان، در منطقه یورکشایر غربی تظاهرات کردند.

بر اساس اخبار دریافتی ایلنا، روز جمعه آخرین معدن فعال زیرزمینی زغال سنگ انگلستان در منطقه «یورکشایر شمالی» به دلیل مقرون به صرفه ندانستن بهره برداری از این گونه معادن، تعطیل شد.

به گفته منابع انگلیسی، با تعطیل شدن این معدن زغال سنگ که به معنای پایان یک عصر از صنعت زغال سنگ در انگلستان به شمار می‌آید، صد‌ها فرصت شغلی در منطقه یورکشایر شمالی نیز از دست رفت.

تارنمای روزنامه گاردین روز شنبه نوشت: معدنچیان در تظاهرات روز شنبه که از مرکز شهر «نوتینگلی» در یورکشایر شمالی، به سمت کلوپ اجتماعی معدنچی‌ها صورت گرفته علیه حزب محافظه کار شعار دادند و خواستار حمایت از صنعت زغال سنگ انگلستان شدند.

به نقل از گاردین، یوته کوپر نماینده پارلمانی حزب کارگر نیز در جریان این تظاهرات گفت حضور پرشمار مردم در این حرکت اعتراضی نشانگر حمایت گسترده از جامعه معدن کاران انگلستان به شمار می‌آید.

روزنامه گاردین نوشت: سخنرانان در جریان این حرکت اعتراضی خواستار حمایت دولت انگلستان از صنعت رو به زوال معدن در این کشور شدند.

انگلستان در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی اکثر نیروگاه‌های حرارتی کشور که با زغال سنگ کار می‌کنند را نیز تعطیل کند.

در دهه نخست و ۲۰ میلادی یعنی اوج فعالیت معادن زغال سنگ و تولید فولاد، حدود یک هزار معدن در شمال انگلستان، در اسکاتلند و ولز فعالیت داشتند و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را به کار گرفته بودند.

اوج تولید زغال سنگ انگلیس مربوط به سال ۱۹۱۳ میلادی است که ۲۸۷ میلیون تن گزارش شده است که تا اواخر دهه ۵۰ این تولید انبوه اما در مقیاس کمتر همچنان ادامه می‌یابد.

اما کاهش شدید تولیدات زغال سنگ در انگلیس همزمان با افزایش استفاده از سایر منابع انرژی و واردات زیاد زغال سنگ در بیش از سه دهه گذشته صورت می‌گیرد.

براساس گزارش‌های رسمی، در سال ۱۹۸۱ تولید زغال سنگ انگلیس در حدود ۱۲۵ میلیون تن در سال بوده است و این رقم در سال گذشته میلادی به کمتر از ۲۰ میلیون تن رسید.

این درحالی که است که براساس گزارش‌های یادشده، میزان واردات این کشور از سال ۱۹۸۱ میلادی که در حدود صفر بوده، در سال گذشته نزدیک به ۴۰ میلیون تن بوده است.

در حال حاضر علاوه بر معادن زغال سنگ در انگلیس، صنعت فولاد این کشور نیز در حال فاصله گرفتن از سال‌های پرفروغش است.

براساس گزارش‌های تایید شده در ماه‌های اخیر بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از شاغلین در صنعت فولاد انگلیس بیکار و یک هزار و ۷۰۰ نفر دیگر در معرض خطر بیکاری قرار گرفته‌اند.

با توجه به این وضعیت، در چند مدت اخیر، از هر شش نفر شاغل در صنعت فولاد انگلیس یک نفر به صف بیکاران پیوسته است.

براساس آمارهای موجود درحالی که حاضر (۲۰۱۵) قریب به ۳۰ هزار نفر در صنعت فولاد انگلیس مشغول به کار هستند و این در حالی است که در سال ۱۹۷۰ میلادی این رقم ۲۸۰هزار نفر بوده است.

اتحادیه‌های کارگری نیز در این میان از دولت انگلیس درخواست کرده‌اند برای نجات صنعت فولاد این کشور دخالت کند.

براساس آمارهای رسمی تولید فولاد سالانه انگلیس در سال ۱۹۹۷ میلادی بیش از ۱۸ میلیون تن بوده و این رقم در سال گذشته میلادی به حدود ۱۲ میلیون تن کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز