خبرگزاری کار ایران

پرتره‌هایی از آخرین نسل معدنچیان اسپانیا

عکس‌های "پیر گونارد" از معدنچیان اسپانیایی منتشر شد. این عکاس برای درک شرایط زندگی کارگران با آنها وارد تونل‌های مخوب شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین؛ "پیر گونارد" عکاسی است که 5 سال اخیر زندگی‌اش را صرف عکاسی از آخرین نسل کارگران معدن زغال سنگ اسپانیا کرده است. پیشه‌ای که در سال‌های اخیر در معرض انقراض قرار گرفته است.

این عکاس می‌گوید: کارگران معدن به من بار‌ها گفته‌اند که کار در معدن یکی از سخت‌ترین کار‌های موجود است و هرگز نمی‌خواهند که فرزندان‌شان پیشه آن‌ها را دنبال کنند. با این وجود آن‌ها دوست ندارند این صنعت به پایان برسد چرا که معتقدند آن‌ها نیز با پایان این صنعت بیکار می‌شوند.

"گونارد" برای درک شرایط زندگی این کارگران با آن‌ها وارد تونل‌های تاریک که گاهی تا عمق 2.300 فیت زیر زمین می‌رسید؛ همراه می‌شد.

او درباره عکس‌هایش می‌گوید هدفش از این کار نشان دادن بازخورد‌های کار ‌کارگران در صورت‌هایشان بوده است. لذا این عکس‌ها در شرایطی گرفته شده‌ که از کارگران خواسته شده صورت‌هایشان را به بهترین نحو ممکن بشویند سپس در برابر دوربین قرار گیرند.

سه سال پیش دولت اسپانیا اعلام کرد یارانه‌های دولتی برای کارگران قطع می‌شود. تظاهرات و اعتصاب هزاران معدنچی اسپانیایی در مادرید و همراهی بیش از 10.000 نفر از مردم اسپانیا در این تظاهرات باعث ایجاد درگیری خونین میان‌ پلیس و تظاهرکنندگان شد. در نهایت نخست‌وزیر اسپانیا به درخواست‌های آن‌ها بی‌توجهی‌ کرد و این واقعه، صنعت معدن اسپانیا که در سال 1990‌میلادی بیش از 40.000 نفر را در مجموعه خود داشت؛ به کمتر از 4.000 معدنچی مشغول به کار کاهش داد.

با وجود شرایط موجود در اسپانیا و لغو یارانه‌ها برای کارگران انتظار می‌رود تمامی معادن تا سال 2018‌ در این کشور بسته شوند.

کد خبر : ۳۱۵۴۵۳