خبرگزاری کار ایران

با موضوع اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی؛

نشست شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۷۶۴

روز یک شنبه (15 آبان)، اولین نشست خبری شورای هماهنگی تشکل های صنفی کشور با حضور نمایندگان تشکل های کارگری، کارفرمایی، بازنشستگی و نمایندگان اتاق ها در محل سندیکای شرکت های ساختمانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، از ساعت 14:30 عصر روز گذشته اولین نشست خبری شورای هماهنگی تشکل های صنفی کشور با موضوع اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

در این نشست خبری که در محل سندیکای شرکت های ساختمانی و با حضور نمایندگان 17 تشکل کارگری، کارفرمایی، بازنشستگی و اتاق ها برگزارگردید، در رابطه با اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه بر احیای شورای عالی تامین اجتماعی متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت تاکید شد و راهکار برون رفت از مشکلات فعلی تامین اجتماعی، پایبندی به سه جانبه گرایی در مدیریت سازمان عنوان شد.

در ابتدای جلسه، «محمد معماریان» از اعضای کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران با انتقاد از تسلط کامل دولت بر سازمان تامین اجتماعی گفت: ما به شیوه فعلی اداره سازمان تامین اجتماعی معترضیم. کارگران و کارفرمایان در مقام تامین کنندگان سرمایه سازمان تامین اجتماعی در اداره آن هیچ نقشی ندارند و برای حل این معضل، باید شورای عالی تامین اجتماعی دوباره زنده شود.

در ادامه حمید رضا سیفی رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های صنفی کشور و نماینده کانون عالی کارفرمایی با بیان این که شورای عالی هماهنگی نامه ای به نمایندگان مجلس فرستاده و خواستار همکاری در اصلاح ساختار تامین اجتماعی شده گفت: از مهمترین اولویت های مطالباتی  این شورای عالی،  اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی است.

در ادامه ناصر برهانی نایب رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های صنفی کشور و نماینده شوراهای اسلامی کار کارگران استان تهران با تاکید بر لزوم اتحاد تشکیلاتی کارگران و بازنشستگان جهت پیگیری مطالبات مشترک گفت: ما از مواضع خود کوتاه نمی آییم و بر استقلال سازمان تامین اجتماعی و مدیریت صحیح آن پای می فشاریم. ما معتقدیم که  در اداره سازمان،  دولت باید فقط نظاره گر باشد و تصمیم گیرندگان اصلی کارگران و کارفرمایان باشند.

وی افزود ما در شورای عالی هماهنگی با طرح ادغام پیشنهادی وزارت بهداشت صد درصد مخالفیم و معتقدیم که دولت نمی تواند به اموال کارگران دست درازی کند.

در ادامه این جلسه که تا ساعت 4 عصر ادامه یافت،  نمایندگان دیگر تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان و همچنین نمایندگان اتاق های اصناف در سخنان خود بر لزوم  حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی،  اصلاح ساختار مدیریتی سازمان  و استقرار سه جانبه گرایی در اداره آن تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز