خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت ۲۶ ماه از زمان اخراج؛

کارگران گیپور هنوز منتظر دریافت مطالباتشان هستند

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۰۳۹

باگذشت ۲۶ ماه از اخراج ۱۲۰نفر از کارگران کارخانه «گیپور مشهد»، هنوز کارفرما مطالبات حقوقی و حق سنوات ۱۱ کارگر اخراجی را پرداخت نکرده است.

به گزارش ایلنا، به دنبال انحلال موقت و چند ماهه کارخانه قطعه سازی«گیپور» ۱۲۰ کارگر این واحد صنعتی بیست و شش ماه پیش اخراج شدند.

براساس اطلاعاتی که به نقل از فعالان صنفی کارگری خراسان رضوی در اختیار ایلنا قرار گرفته است مشکل نبود مواد اولیه و بازار فروش محصولات کارخانه گیپور مورد پس از چند ماه برطرف و در نتیجه کارخانه مورد نظر فعالیت خود را از سر گرفت اما هیچکدام از کارگران تعدیل شده دیگر به کار سابق خود بازنگشتند.

گفته می‌شود از مجموع کارگران تعدیل شده این کارخانه قطعه سازی  دست‌کم ۱۱ کارگر توانسته‌اند با طرح شکایت در اداره کار از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند اما همین کارگران همچنان  بابت بخش زیادی از مزایای مزدی و سنواتی طلبکارند.

منابع کارگری ایلنا با بیان اینکه مجموع مطالبات این ۱۱ کارگر به حدود ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد در ادامه افزودند: از این میزان بدهی حدود 200 میلیون تومان هنوز پرداخت نشده است.

بر پایه این اطلاعات کارگران همچنین در خصوص پی گیری مطالبات صنفی خود گفتند ما ۱۱ کارگر بابت مزد معوقه وسنوات خودحکم توقیف اموال کارخانه گیپور را دریافت کرده‌انیم ولی به دلیل که ماشین آلات کارخانه در رهن یکی از بانک‌هاست. امکان توقیف تجهیزات کارخانه وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز