خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران سپنتا بین‌الملل هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۹۲۷

کارگران شرکت سپنتا بین الملل خوزستان، اظهارات استانداری خوزستان مبنی بر پرداخت شدن مطالبات مزدی خود را تکذیب کردند.

به گزارش ایلنا، از ۲۹ شهریور ماه سال جاری تا کنون کارگران شرکت سپنتا بین الملل تجمعات مکرری مقابل استانداری خوزستان برگزار کرده‌اند اما با وجود اظهارات استاندار خوزستان، این کارگران هنوز موفق به دریافت دوازده ماه مطالبات مزدی خود نشده‌اند.

در همین رابطه «فرج الـله خیبر» استاندار خوزستان هفته گذشته از پرداخت تمامی معوقات مزدی و بازگشت به کار کارگران معترض خبر داده بود.

یکی از کارگران این شرکت با تکذیب خبر پرداخت معوقات مزدی خود و همکارانش به ایلنا گفت: انتشار خبر ناصحیح در رسانه‌ها مبنی بر دریافت مطالبات مزدی کارگران شرکت، برای ما دردسر ساز شد چرا که طلبکاران کارگران با استناد به اخبار منتشره، خواهان وصول طلب‌های خود شدند.

این کارگر شرکت سپنتا با بیان اینکه دست‌کم حدود 400 کارگر از مجموع 800 کارگر این مجموعه با مشکل دریافت نشدن معوقات مزدی مواجه هستند؛ در رابطه با روال پیگیری‌ها و وعده‌های مسئولان گفت: پس از پیگیری‌های مکرر، قرار شد تا پایان هفته گذشته معادل 10 ماه از دوازدماه دستمزد معوقه کارگران توسط کارفرمای مادر که شرکت مناطق نفت خیز است پرداخت شود، که تا امروز شنبه، شانزدهم آبان ماه، هیچ مبلغی به کارگران پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت پرداخت ۱۰ ماه مزد معوقه به دلیل تشریفات اداری به تاخیر افتاده استا اما تا بصورت مشخص این لحظه در رابطه با زمان پرداخت دو ماه باقیمانده نیز هیچ قولی به کارگران داده نشده است.

این کارگر با اعلام نگرانی از عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران علیرغم وعده‌های مسئولان گفت: ده روز پیش از این، وزیر نفت با پرداخت مطالبات مزدی کارگران شرکت، توسط کارفرمای مادر موافقت کرده است اما تا کنون هیچ پرداختی به کارگران انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز