خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران پیمانکاری شهرداری سنندج از نحوه محاسبه مزد

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۷۵۰

کارگران پیمانکاری شهرداری سنندج از اینکه مصوبات مزدی شورای عالی کار در مورد آنها اجرا نمی شود انتقاد دارند.

این منابع گزارش کردند، حدود 2 هزار کارگر شهرداری سنندج که به صورت فصلی و به واسطه چند شرکت پیمانکاری در نقاط مختلف شهرسنندج مشغول کار هستند مزد قانونی دریافت نمی‌کنند.

به گفته آنان پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری سنندج  است در محاسبه دستمزد کارگران مصوبات شورای عالی کار را لحاظ نمی‌کند.

در این باره به نقل از این کارگران گفته می‌شود که هر ماه بخش عمده‌ای از مزد آنها توسط پیمانکار برداشت می‌شود و با این شیوه محاسبه دستمزد‌های پرداختی پاسخگوی هزینه‌های زندگی آنهانیست.

منابع کارگری در ادامه میانگین  سوابق کاری این کارگران را بیش از 20سال ذکر کرد ند و درباره معوقات مزدی کارگران شهرداری توضیح دادند: متاسفانه حجم معوقات مزدی کارگران شهرداری سنندج از دو تا هشت ماه بر آورد می شود.

این کارگران در عین حال گفتند: مشکلات مالی شهرداری در سالهای گذشته و عدم توانایی پرداخت مطالبات پیمانکاران،  عامل اصلی عقب افتادن دستمزد و مزایای آنهاست.

طبق این اظهارات ، کارگران به غیر از چند ماه مزد پرداخت نشده بابت مقدار معینی از مانده مرخصی نیز طلبکارند و جدا از آن هنوز طرح طبقه بندی مشاغل برای این آنها  اجرا نمی شود و علاوه بر این به دلیل پیمانی بودن ماهیت قرارداد هرلحظه احتمال بیکاری آنها وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز