خبرگزاری کار ایران

نشست دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۴۱۴

حسن صادقی در نشستی با حضور دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور از پیشنهادات اتحادیه پیشکسوتان خانه کارگری برای تدوین برنامه ششم و کاستی های تامین اجتماعی و قشر کارگری خبر داد.

به گزارش ایلنا گردهمایی سراسری دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور صبح امروز با حضور دبیرکل خانه کارگر، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، دبیرکل حزب اسلامی کار و دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور در محل تشکیلات مرکزی خانه کارگر برگزار شد.

در این گردهمایی «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به در دست بودن تدوین برنامه ششم، پیشنهاداتی را برای گنجاندن در حوضه‌های اجتماعی و بیمه‌ای ارائه داد.

 وی گفت: از آنجا که این احتمال وجود دارد که با واردات کالاهای خارجی بر شمار بیکاران افزوده شود، پیشنهاد می‌کنیم تا به  میزان ۱. /. ارزش ریالی هر قلم کالای خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولیدی می شود بر تعرفه‌های وارداتی افزوده و بابت حمایت و بازآموزی از کارگران بیکار به صندوق بیمه بیکاری واریز شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: همچنین به منظور جلوگیری از انباشته شدن بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی-دولت مکلف است تا از اولین سال برنامه ششم، بدهی خود را به ماخذ آخرین سال صورتهای مالی حسابرسی شده در بودجه عمومی هر سال لحاظ و صد در صد آنرا در قالب ریالی به سازمان پرداخت نماید.

وی افزود: به منظور کاهش میزان بدهی انباشته شده دولت به سازمان، دولت مکلف است حداقل تا سقف ۲۰. /. مطالبات مذکور را هر ساله در قالب واگذاری دارائی‌ها با انتخاب سازمان، فاینانس ارزی و تعهد پرداخت آن از سوی دولت و یا واگذاری طرح‌های نیمه تمام با انتخاب سازمان-تها‌تر با خرید خدمات سازمان از دستگاههای دولتی، در بودجه عمومی لحاظ تا در پایان برنامه ششم توسعه کل بدهی پرداخت گردد.

صادقی در ادامه پیشنهاداتی که از سوی کارگران برای تسهیل وصول مطالبات قانونی سازمان تامین اجتماعی ارائه شده است افزود: به منظور دسترسی سازمان به اطلاعات لازم برای وصول حق بیمه سهم سازمان کلیه دستگاه‌های اجرایی و سازمانهای غیر دولتی موظفند پایگاه اطلاعاتی خود را بر اساس درخواست سازمان بدون دریافت وجه دراختیار سازمان قرار دهند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار کرد: به منظور اعمال سیاست تاخیری در ورود افراد به حوزه مستمری از طریق اعمال سیاست‌های تشویقی، نظام پلکانی حق پایه سنوات مازاد ۲۰ سال را در خصوص واجدین شرایط ماده ۱۱۱ و همچنین مشمولین تبصره یک ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی و مشمولین قانون سخت و زیان آور با ۳۰ سال سابقه پرداخت مستمر را در طول برنامه ششم توسعه به مورد اجرا گذارد.

وی در ادامه گفت: سازمان موظف است برقراری مستمری را از سال اول برنامه هر ساله یکسال به متوسط دو سال آخرین پرداخت حق بیمه ماخذ پرداخت مستمری اضافه کند تا پایان برنامه این عدد به ۷ برسد ماخذ پرداخت مستمری طی برنامه بر مبنای متوسط جمع سالهای پرداخت حق بیمه به ماخذ ضریبی از حداقل حداقل دستمزد‌‌ همان سال ضربدر حداقل دستمزد سال برقراری لحاظ گردد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: با هدف استفاده از همه هزینه‌های درمانی کشور پیشنهاداتی هم دادیم مبنی بر اینکه بیمارستانهای غیر دولتی در پایان هر سال میزان ضریب اشغال تخت خود را به وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی اعلام تا حسب ضرورت نسبت به معرفی بیمارانی که به علت کمبود تخت بیمارستانی از درمان باز می‌مانند به بیمارستانهای مذکور اقدام نمایند و بیمارستان‌ها مکلفند هزینه‌های درمانی بیماران فوق را از سازمانهای بیمه‌گر برابر تعرفه دولتی دریافت نمایند.

صادقی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی موظف است در نقاطی که سازمان تامین اجتماعی با کمبود نیروهای متخصص مواجه است نسبت به تامین آن اقدام و در صورت نیاز تمدید پروانه پزشکان در این مناطق را مشروط به همکاری آن‌ها با سازمان تامین اجتماعی نماید.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از تعدد نرخ‌ها در بخش درمان کلیه قراردادهای بیمه مکمل در خدمات پایه درمان لغو و طی برنامه هیچ شخصیت حقوقی حق بستن قرارداد بیمه مکمل مازاد بر تعرفه دولتی نداشته باشد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: دولت مکلف است با کمک سازمان تامین اجتماعی و همراهی بازنشستگان تحت پوشش در پنج نقطه کشور نسبت به تاسیس و راه-اندازی مراکز نگهداری سالمندان کارگر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در طول برنامه ششم توسعه اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز