خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران مطرح کرد:

لزوم تدوین جایگاه مناسب برای مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۰۰۸

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری در کشور با مشکلات و چالش‌های قابل توجهی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: چشم‌انداز و برنامه جامع واحدی در سطح ملی مدیران شهری را راهبری و هدایت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در اولین کنفرانس برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شهری، اظهار داشت: ساختن شهری برای شهروندان در سه بستر سکونت و آرامش، کار و فعالیت و تفریح و سلامت از طرفی و توجه به مشارکت شهروندان در اداره امور شهر از طریق تبدیل شهرداری‌ها از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی از طرف دیگر شاکله اصلی رویکرد جدید مدیریت نوین شهری را تشکیل می‌دهد.

امانی اضافه کرد: همین رویکرد سبب شده تا مدیریت شهری طی دو برنامه 5 ساله تلاش کند تا برنامه‌ریزی و توسعه شهرها را با نگاهی جدید راهبری وهدایت کند خوشبختانه این رویکرد به دلیل جذابیت در تهران به سرعت و همه کلان‌شهرهای کشور و حتی شهرها با مقیاس و اندازه کوچکتر نیز تنزل یافته است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری در کشور با مشکلات و چالش‌های قابل توجهی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: چشم‌انداز وبرنامه جامع واحدی در سطح ملی مدیران شهری را راهبری و هدایت نمی‌کند.

وی اضافه کرد: با شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا در نیمه دوم دهه هفتاد نوید تفکیک کار ملی و محلی و شکل‌گیری مدیریت واحد شهری داده شد اما در برنامه‌های سوم تا پنجم توسعه علیرغم پیش‌بینی احکام خوبی برای آغاز این روند، اما اتفاقی در این زمینه رخ نداد و ما اینک در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم که امیدواریم شاهد پیش‌بینی و تدوین جایگاه مناسبی برای مدیریت شهری باشیم.

امانی با بیان این  مطلب که اولین کنفرانس برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شهری با هدف تولید دانش محتوا‌سازی و انتقال تجارب موفق داخلی و خارجی برگزار می‌شود، گفت: جایگاه نقش مدیریت وبرنامه‌ریزی شهری در نظام حکمرانی کشور، جایگاه نقش و کارکرد سیاست‌گذاری ومدیریت شهری در توسعه پایدار،‌ اقتصاد مقاومتی ونقش مدیریت شهری در تحقق آن، نقش فناوری اطلاعات در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری از محورهای اصلی این کنفرانس به شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران توسعه اجتماعی و برنامه‌ریزی‌شهری و عدالت فضایی، اقتصاد مقاومتی و پیوند آن با اقتصاد شهری، آمار و اطلاعات ارزیابی عملکرد و بهبود روشها در مدیریت شهری را از جمله نشست‌های این کنفرانس عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز