خبرگزاری کار ایران

۲۰کارگر سدید ریخته گر اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۰۶۳

۲۰ کارگر قرار دادی کارخانه «سدید ریخته گر» پس از ۱۸ سال سابقه کار به دلیل «عدم نیاز کارفرما به کار آنان» اخراج شدند.

کارگران کارخانه سدید ریخته‌گر با اعلام این خبر گفتند: اخراج‌های اخیر همکاران آنها از ابتدای مهر ماه سال جاری اتفاق افتاده است.

این کارگران با یادآوری اینکه پیش از این نیز نزدیک به ۴۰ نفر از همکاران آنها به تدریج در سه ماهه فصل تابستان اخراج شده بودند، افزودند: تمامی این اخراج‌ها پس از اتمام قراردادهای کار همکاران آنها اتفاق افتاده است.

علاوه براین گفته می‌شود که کارگران اخراجی مانند کارگران باقیمانده هنوز بابت معوقات مزدی پرداخت نشده از کارفرمای سدید طلبکارند.

گفته می شود مجموع این کارگران در تمامی این مدت بخشی از طلب مزدی خود را بصورت مبالغ جزئی که علی الحساب به آنها پرداخت شده است دریافت کرده‌اند و در حال حاضر حجم معوقات مزدی آنها نزدیک به هشت ماه می‌شود.

در عین حال کارگران اخراجی کارخانه سدید ریخته‌گر نیز راجع به وضعیت صنفی خود می‌گویند: قرار بود صبح امروز (۱۱ مهر ماه) برای پی گیری مشکلات صنفی خود به دیدار برخی نمایندگان مجلس در تهران برویم  اما به دلیل از برپایی تجمعی سیاسی دیگری که همزمان با ورود ما در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود موفق به پیگیری خواسته‌های صنفی خود نشدیم.

به ادعای کارگران ،کارفرمای کارخانه سدید ریخته گر از بهمن ماه سال گذشته (۹۳) به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز